Det er selve livet du ser

 

Ser du solen

Ser du solen der ute

Ser du lyset

Ser du lyset der ute

Ser du menneskene der ute

Gjør du det

Ser du menneskene der ute

Ser du menneskene du har rundt deg

Ser du dem eller er de der bare

Er de der bare som en selvfølge

 

Hva med kjærligheten

Ser du den

Ser du kjærligheten i disse menneskene

Ser du brystet deres heves

Opp ned opp ned

Det er hjertet deres som banker

Kjenner du ditt hjerte banke

Kjenner du det

Det er livet

Det er ditt liv

Det er deres liv

Det er livet dere lever i sameksistens

Er det et fredelig sameksistens

Tenker du over hva du bidrar med

Hva bringer du inn i fellesskapet

Kommer du med fred

Føler du kjærlighet

Lukk øynene og kjenn på denne kjærligheten et øyeblikk

Kjenn hvordan den kjennes ut

Kjenn hvordan gleden over livet og kjærligheten du føler akkurat i dette øyeblikket, fylle brystet ditt

La alle andre tanker fare

Fokuser kun på kjærligheten

La følelsen varme deg

Et lite øyeblikk

Ser du lyset

Ser du lyset der ute

Det er selve livet du ser

Føl kjærligheten du bærer inni deg

I dag

 

 

10 kommentarer
    1. Ååå, det var deilig. Sitter her og kjenner savn og kjærlighet til den ene gutten min som dro tilbake i militæret etter perm. Han var så mutt og trist, ville ikke tilbake, og jeg kjenner sånn på savnet etter ham. Men det er jo kjærligheten det, kjærligheten vi har til hverandre. Tenk om den ikke var der. Så tomt det hadde vært. Jeg lukket øynene som du sa, og kjente på kjærligheten, ikke på savnet. Og før det måtte jeg le litt av meg selv, for jeg leste “samekisten” istedenfor sameksistens. To ganger. Og så tenkte jeg, ja, hun er jo nordfra, så kanskje det er noe spesielt med den der same-kisten 🙂 🙂 Men uansett, takk for gode ord! <3

    2. Hehe. Gled deg til han er hjemme igjen og vips, da flytter han ut 🙂 Jeg er ikke nordfra da, hihi. Jeg bor på Vestlandet jeg også, slik som du, men Møre og Romsdal. Lite samer her 🙂 Min matgale verden:

    3. Jeg har vært i Finnmark 3 ganger siden 2010 på besøk til slektninger for min mor kom derfra. Hun flyttet hit etter krigen. Jeg bor selv ved en fjord, Isfjorden, det er like ved Trollstigen hvis du noengang har vært der. Ikke så langt fra Molde 🙂 Min matgale verden:

    4. Ahh….vet du, da har jeg blandet isfjorden inn i dine reiser til Finnmark, for isfjorden høres ut som noe der nord, noe jeg leste i Raija, en serie for lenge siden. Men dine røtter var i hvert fall nordfra da, så helt ut på viddene med samekisten var jeg jo ikke 😀 hihi Og jeg visste jo du ikke bodde der nord, da vi snakket om alternativmessen i Bergen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg