Du er redd for å skinne for sterkt

 

Ord skrevet på bestilling til et medmenneske:

Det skjedde noe rart i det jeg skulle publisere dette innlegget. Jeg greide ikke å finne hvem som skulle ha det. Derfor tok det tid før jeg fikk ut bloggen. Jeg visste at jeg hadde fått ja fra alle om å publisere, så jeg tenkte at da må jeg bare gjøre det. Men jeg forundret meg over at jeg hadde ikke noe bilde. Jeg bruker å lime inn bildet samtidig med at jeg sender ordene til vedkommende. Jeg måtte derfor finne et annet bilde. Jeg går igjennom alle bestillinger gang på gang og finner ikke igjen teksten. Men jeg vet den skal ut, av og til blir jeg nemlig forsinket og det viser seg at det skulle komme på et gitt tidspunkt for å nå et bestemt menneske eller av andre årsaker, som kanskje nettopp dette at nå har jeg satt inn et annet bilde. Da kan det være at det bildet skulle være med.

I denne bestillingen la jeg og ved en sang som for meg virket merkelig men jeg sendte den avgårde og mottaker bekreftet at denne forstå hensikten bak sangen og den var helt riktig. merkelige greier men alt dreier seg om å følge følelsen i hjertet. Når jeg klikket publiser blogg, gikk jeg over listen igjen og fant mottakeren, det var tredje gjennomgangog der var den som hadde vært usynlig for mitt øye de to første gangene.  Denne kommentaren fra meg er derfor redigert inn etterpå. 🙂

Her er det opprinnelige bildet som var med når vedkommende fikk teksten
 

 

Du snakker om det og du vet det

Gjør du ikke

Du snakker om egenverd og styrke

Men så plutselig drar du deg selv ned igjen

Ja, vi vet at det er så fort gjort

Det hender de fleste

Du må bare gjenta og gjenta

Du vet at du er sterk

Du vet at du er unik

Du vet at du skal sette grenser for deg selv

Du vet at du ikke skal være redd for å vise deg i kraften din

Det vil bli lettere etterhvert

 

Flammen i deg vokser

Du har kommet så langt

Du har jobbet så hardt

Gi deg selv kreditt for alt du har gjort

Du har filleristet den ryggsekken flere ganger

Men så forundres du over at det er som om den fylles opp igjen av det samme som du har tømt ut

Kanskje har du ikke anerkjent det nok

Kanskje har du ikke sagt at ok, det har skjedd og jeg har lov til å være sint

Jeg har lov til å sørge

Jeg har lov til å være fly forbannet

Man kan ikke viske ut fortiden, den er der for evigheten

Gi deg selv lov til å føle det du føler

Da blir det lettere å la det gå

Det vil bli mildere og mildere

Ja, allerede har du jobbet så mye at det er blitt mye, mye bedre

Du blir irritert når det likevel dukker opp og dunker deg litt i ryggen

Føl fred med at du føler det sånn

 

Du kan rette deg opp i ryggen

Du kan holde hodet hevet

Du har gjort en formidabel jobb

Du har erfart og lært, du har kastet søppel og fått inn ny lærdom

Mye ny lærdom

Det gleder deg og det gleder oss

Nye ark blir gitt deg

Nye fargestifter, annerledes farger, tykke, klare streker, tegnet med den nye, sterke viljen din

Flammen din vokser, lyset i øynene stråler mer

Det er der, alt for deg å gripe som du ønsker

Omfavne livet, bruke alt du kan og alt du vet

Være der for andre når de kommer deg i møte

Tør å være vakker, tør å stå i stråleglansen din

Tør å være deg, også med de sidene du ikke liker

Det er på tide å la frykten vike for gleden over livet

Nå er det du som er sjefen i ditt liv

Det var våre ord til deg

Tør å se hvor vakker du er

Inni som utenpå

Du er redd for å skinne for sterkt, redd for at noen skal se deg

La den frykten gå

Nå skal du stå i kraften din og være den du er født til å være

Rak i ryggen og stolt over deg selv

Elsk deg selv, slik vi elsker deg, du vakre sjel av lyset

 

Hvis du ønsker å få skrevet dine ord, ta kontakt i meldingsboksen på Lillasjelsiden min, her

Eller på sms 9946 7178, koster kr 300,-

Jeg sender ordene til deg privat som melding på facebook eller mail og deretter spør meg deg om du vil ha det postet i bloggform anonymt sånn som jeg gjør her. Det er helt frivilllig, hvis noen føler for å si nei, er det helt i orden.

Ikke det mest naturlige valget av sang, men denne ville være med og den var riktig

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg