Jeg gidder ikke

 

Ofte er det så mye vi skulle gjort

Noe må vi gjøre

Noe bør vi gjøre

Noe skulle vi ha gjort

Noen ganger mangler viljen

Alt ligger til rette, men jeg finner ikke igjen viljen min

Jeg tror jeg har forlagt den

Ikke har jeg vilje til å lete heller

Jeg må bare innrømme at jeg gidder ikke

 

Er det så nøye

Hvis det ikke er noe man absolutt må

Som å lage mat eller gå på jobb eller ta oss av de som trenger vår omsorg

Men det vi ikke må

Det som ikke er nødvendig akkurat nå

Kan ikke det bare få være min stund

Min egen lille fritime som jeg bestemmer over

Der jeg kan legge alle burde og må-er, i skuffen

Der jeg kan kaste dårlig samvittighet i ovnen

Der jeg kan si til meg selv at jeg gidder ikke

Jeg gidder rett og slett ikke noe akkurat nå

Det er noe annet jeg har mer lyst til

Da er det mitt valg

Mitt valg uten dårlig samvittighet

Jeg gidder rett og slett ikke

I dag

8 kommentarer

Siste innlegg