Av og til må jeg bare sitte litt

 

Av og til må jeg bare sitte litt

Sitte helt i ro

Helst i stillhet

Det er som om kroppen er oppe før meg

Jeg er ikke helt våken enda

Som om motoren ikke er dratt i gang

Som om man drar og drar i startsnoren og ingenting skjer

 

Av og til må jeg bare sitte litt

Sitte helt i ro

Det er som om jeg har mistet meg selv litt i søvnen

Jeg må ut på leting for å finne meg selv igjen

Jeg er litt molefonken, litt nede i frekvens

Jeg har ikke fått åpnet opp for gleden enda

Noen ganger tar det litt tid

Gledesmotoren må stelles litt med

Den må pusses og gnis og fylles med drivstoff

 

Av og til må jeg bare sitte litt

Sitte i ro

Jeg må ta turen inn i meg selv

Lukke øynene og kjenne energiene jobbe med meg

Jeg blir avslappet, stresset over ikke å ha kommet i gang, glir av meg

Energiene brer seg i kroppen, de renser meg

Jeg må gi meg selv tillatelse til å føle det jeg føler

Akseptere at følelsene er en del av meg

 

Av og til må jeg bare sitte litt

Sitte i ro

Jeg tar en liten nedvask av mitt indre

Jeg pusser vinduene inn til sjelen

Jeg luker bort ugresset i hjertet mitt

Jeg sier til meg selv at alt er Ok, lille venn

Bare sitt litt du til du kjenner at du er deg selv igjen

Meditasjonen om morgenen løfter deg opp igjen, kjenner du det

Kjenner du at den tar med seg det tunge tåkelaget som har lagt seg rundt kroppen din

Den løser det opp til små, lette skyer

Snart titter solen inn igjen, lille venn

Snart titter solen inn og du er på plass i deg selv

Du omfavner på nytt gleden

I dag

 

8 kommentarer

Siste innlegg