Julaftensfred

 

I dag er det julaften 

Årene kommer og går

Ofte så raskt at vi blander de sammen

Vi blander sammen opplevelser

Husker ikke helt når de var

 

Jeg husker heller ikke når jeg startet å endres

Det jeg vet her jeg sitter i dag, er at jeg er endret

Sakte, men sikkert, noen ganger umerkelig, andre ganger med underlige åndelige opplevelser, har det skjedd saker og ting med meg

Jeg har healingenergier i hendene mine

Jeg kan fortelle hvordan et menneske er uten å ha møtt dem

Jeg, som aldri før har trodd på åndelighet

Jeg har vært opptatt av fornuftige resonnementer og logikk

Det jeg og vet er at jeg er blitt et mye lykkeligere menneske

Mer forståelsesfull og tolerant og med fred i hjertet

 

Derfor sitter jeg her i godstolen min julaften

Jeg føler en dyp fred og glede

Jeg føler jeg er så på plass i meg selv

Jeg føler et veldig sterkt nærvær i dag

Det er som om alle mine omkranser meg med sin kjærlighet

At de er sammen med med meg og min familie i dag

Jeg tilhører ingen bestemt religion

Min tro er at vi har en periode på jorden, der vi lærer å være i en menneskekropp 

Når vi forlater kroppen, går vi inn i en ny dimensjon 

Hvor lenge vi er der, aner jeg ikke noe om

Energier dør ikke

Vi kan holde i en gjenstand vi aldri har sett før og fortelle om den og personen som har eid den

Energier følger også gjenstander

 

Jeg tror også på kraften i kjærlighetsenergien

Jeg tror vi er med på å skape vår egen hverdag

Det betyr ikke at vi kan unngå alle vonde opplevelser

Vi ville ikke lært noe hvis vi kun vandret på rosa skyer

Men jeg tror at ved å ha rett fokus på det gode, jo flere gode løsninger får vi

Istedet for å holde blikket mot horisonten og det vi ønsker oss, så fokuserer vi nå på konfliktene og frykten 

Jeg tror vi heller må tenke kjærlighet

Vi lukker ikke øynene og blir naiv og likegyldig, selv om kjærlighet blir det viktigste for oss

 

Ja, du verden hvor endret jeg er som menneske

Det å kunne erfare at det er så mye mer, er fantastisk

Jeg er ingen som klarer å tro, uten bevis

Jeg må selv erfare

Jeg tror ikke på noe av det noen forteller meg, hvis jeg ikke samtidig har opplevelser som bekrefter det samme

Jeg kjenner en stor glede inni meg at jeg har kommet dit jeg er

Utfordringer venter fortsatt

Det gjelder å ha tiltro til at alt går bra

Jeg elsker å reise og den åndelige utviklingen er den vakreste og mest spennende reisen som finnes

Jeg ønsker alle en jul med fred i hjertet

Kjenn etter om du føler dine kjære rundt deg

Kjenn kjærligheten de sender deg i hjertet ditt

I dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg