Lyset venter

 

Ja, tror du ikke det snart er jul igjen.

Selv er jeg ikke kommet lenger enn til begynnelsen av oktober. tror jeg.

Er det ikke sånn det føles.

Dager kommer og går så fort at man når ikke å gripe dem, før de er forbi

 

I går så jeg solen lyse opp skyene

Det var et fantastisk skue

Det høres litt dumt ut, men jeg har ikke lagt merke til det før

Jeg har bodd her i over tredve år og først nå blitt oppmerksom på dette

Er ikke sikkert du henger helt med meg nå

Solen er borte her på grunn av de høye fjellene

Borte fra begynnelsen av november til midt i februar

Men i går så jeg at den er jo ikke borte

Det vet jeg jo, men har liksom ikke tenkt over det

Jeg så de gule skyene lyse mot meg

Er ikke det fint

 

Slik er det og med tunge dager

Selv om de kan være vanskelig å komme seg gjennom, ligger de lysere bak og venter

Det er også en del av julen for mange

Det er ikke alle som har gode minner om julen

Jeg er en av de heldige der

Mange har vonde opplevelser med rus og vold og dager i frykt

Andre har noen de savner og savnet blir  sterkere i høytidene

Kun dager igjen nå, så snur solen

Igjen vil den begynne å stige

Det herlige lyset vil igjen nå meg

Det gledes i stuen

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. Så vakkert skrevet om alt slags lys og mørke <3 Selv har jeg ambivalent forhold til julen <3 Jeg begynte å elske den da jeg fikk sønnen min, begynte å elske den gjennom han <3 Samtidig har julen ne veldig sårt over seg for meg, den har savnet om familie <3. Samtidig har jeg selv alltid vært en person som velger å ta tak i lyset, og velger å ha masse lys i hjertet og rundt meg <3. Ønsker fine deg en nydelig dag <3.

    2. Julen er mye rart, jeg vet mange har det tungt. Og jeg kjenner mange som har MELDT seg av.. Vi feirer ikke så mye, men jeg tar en tur på pakke-galeien akkurat julaften. Men jeg kjenner at tiden FØR nå blir ofte slitsom, nesten uansett hvordan jeg gjør det … Og med litt sykdom her og der, har det blitt en stresse-tid… I år hvertfall… MEN som du sier, vi vet at det snur…for sånn er det alltid. Ting snur, sola ligger og venter, det gjør den alltid 🙂

    3. Vært slitsomt her og for jeg har vært mye syk, men jul blir det og kose oss skal vi. I kveld har jeg vært på vennejulebord. Glad jeg klarte å være med noen timer og så holdt jeg meg edru og kjørte hjem når kroppen ropte på hvile. God mat og godt selskap er kjekt :)frodith:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg