Å dingle litt opp ned, kan være fint

 

Avslappingsøvelse

Noen ganger under healing dukker det øvelser opp i hodet mitt.

De kommer der helt av seg selv.

Jeg visste at vedkommende i stolen hos meg, hadde hatt en stresset tid.

Nå var det tid for at hun skulle kunne la noe av det stresset gå ut av kroppen.

Å ha det travelt er ikke så farlig.

Det er når du drar med deg stresset i tankene, du blir sliten.

Da vil du og jobbe med det når du skal sove.

Du får ikke den hvilen du skal ha.

Avslappingsøvelser er derfor fint.

Men nå hadde ikke jeg planer om å gi henne det, det dukket bare opp.

 

Hun ligger i healingstolen min, øynene lukket og vi er stille.

Jeg sittter ved siden av, også med øynene lukket.

Plutselig ser jeg at noen løfter henne opp etter beina.

Akkurat sånn som vi bruker å gjøre med små barn.

De elsker jo dette å dingle opp ned.

Så der dinglet hun.

Jeg tenkte, hva i all verden, jeg kan da ikke si dette til henne.

Hva skal det nå dette være godt for.

Men så forstår jeg det.

Jeg forteller henne så hva hun skal gjøre.

Se for deg i hodet og kjenn følelsen av,  at du henger opp ned.

Beina dine er fast der oppe, du kommer ikke noe sted.

Det hjelper ikke å streve, for du kommer deg ikke opp.

Så hva skjer, jo, kroppen blir slapp.

Den blir tung og avslappet.

Det er umulig å stresse i denne tilstanden.

Ting du har i lommene, faller ut.

Du kan se for deg umulige kollegaer, vanskelige utfordringer eller hva som helst, slipper taket og faller i bakken.

Stresset renner ut av kroppen din som sand ut av en sandsekk

 

Så kan du åpne en luke i kronechakra på toppen av hodet.

Du kan be om påfyll av ny, ren energi.

Se for deg at den renser kroppen din.

Når du kjenner at du er helt avslappet, blir du så satt forsiktig på bakken igjen.

Kroppen er nå sannsynligvis blitt mye mer avslappet.

I dag

 

6 kommentarer

Siste innlegg