Er du nødt til å mase sånn

 

Kan du ikke bare la meg få være litt i fred

Er du nødt til å mase sånn

Det blir aldri bra nok for deg

Du tyter om alt jeg ikke gjør

Det jeg gjør, er ikke bra nok

Jeg skulle gjort mer

Eller jeg skulle gjort ting på en annen måte

Kan du ikke holde fred snart

Jeg blir sliten av deg

Hold deg unna meg en stund

Jeg er fullstendig kapabel til å tenke selv

Uten at du maser livet av meg

Noen dager holder du ikke fred en sekund

Du er etter meg overalt

Nå får du høre etter

 

Det er på tide jeg setter deg grundig på plass

Jeg har ikke bedt om din assistanse

Så ligg unna meg heretter

Jeg gjør så godt jeg kan, det vet du

Jo,jo, jeg innrømmer litt slakke her og der

Noe kunne nok vært gjort annerledes

Kanskje lurer jeg meg litt unna

Kanskje sover jeg for lenge

Men kroppen min vil så gjerne sove

Den trenger hvile

Ja, jeg vet det kan bokstavelig talt bli en sovepute

Men du vet hvordan jeg er de dagene jeg må stå opp tidlig

 

Poenget er bare at jeg vil gjøre det som føles riktig for meg

Akkurat der og da

Ja, kanskje lurer jeg meg selv innimellom

Men da får jeg lære av de feilene

Det hjelper ikke at du går der og hakker på meg

Jeg er fullstendig klar over hva jeg gjør

Du trenger ikke gni det inn

Jeg gjør så godt jeg kan

Noe mer kan du ikke forlange av meg

Så gå nå ned fra skulderen min

Forsvinn, sier jeg

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg