Jeg må bare være her, akkurat nå

 

Jeg må bare være

Være her akkurat nå

Jeg kan ikke hele tiden strebe etter det jeg ikke kan få

Jeg må lete etter en tålmodighet jeg foreløbig ikke har sett snurten av

Nei, det er ikke sant

Jeg er tålmodig, men samtidig ikke

Jeg vil bare så mye mer akkurat nå

Det er som om hele verden venter der ute

Den ser så forlokkende og spennende ut

Jeg er så på vei ut dit

Men samtidig møter jeg hindringer

De holder meg tilbake

Det er som jeg står og strekker i strikken men den er ikke elastisk

Jeg kommer ingen vei

 

Hva er det som mangler

Hvorfor blir jeg holdt tilbake

Er det her jeg skal være

Hvor kan jeg i så fall finne nok tålmodighet

Det er ikke bare enkelt,  å ikke vite hva som skjer

Det er så mange løse tråder

De floker seg for meg

Det kommer inn nye elementer jeg ikke har vært forberedt på

Jeg blir usikker, hva skjer nå

 

Så hva gjør jeg

Jeg har vel ikke noe valg

Jeg må se hva jeg har, ikke det jeg savner

Jeg må se det jeg kan, ikke det som er utenfor rekkevidde

Jeg må være takknemlig for alle drømmer jeg får oppfylt

Igjen må jeg tenke andre tanker

Jeg må finne ut hvor tålmodigheten gjemmer seg denne gangen

Jeg må enda en gang overgi meg

Det er ikke annerledes for meg enn noen andre

Jeg må ta dagene som de kommer

Av en eller annen grunn, jeg nå ikke ser, så er jeg der jeg skal være

Det er her dere finner meg

Akkurat her

I dag

12 kommentarer

Siste innlegg