Klarer du en hel dag

 

Klarer du en hel dag

En dag med positiv tale

En dag der vi ikke forteller hva vi er misfornøyd med

En dag der vi ikke sier noe stygt om de vi ikke liker så godt

En dag der vi ikke klager over noe, ikke en gang over været

En hel dag

Klarer vi det, skal tro

 

Jeg skal ærlig innrømme at det kan være jeg må arrestere meg selv noen ganger

Ja, for det er viktigst av alt

Vi kan ikke forvente at det går smertefritt

Vi må regne med at det blir noen fillern utbrudd

Men det er nettopp det som er hensikten

Hvor mange ganger i løpet av dagen er vi bevisst egne tanker og ord

Å ja, sa jeg ikke det

Det er ikke bare at du ikke skal si det høyt

Du får ikke lov til å tenke tankene heller

Det er jo sånn at hjernen tror like mye på dine tanker som det du sier høyt

 

Vi klarer ikke være 100 % positiv hver eneste dag

Det er vel heller ikke noe mål

Men vi har godt av å se hvor positiv vi klarer å være

Eller hvor negativ vi egentlig er

Men enkelt er det ikke

Hva sier jeg når jeg nå skal opp og gå og smerten i kneet er sterke

Jeg bruker å si, hersens kne, auuuuuuu

Da må jeg heller si, flott av venstre kne er helt fint

Hva når jeg ikke har energi til å vaske gulvene i dag

Da må jeg heller være fornøyd med at jeg er frisk nok til å se tv og lese boken min

Det var bare eksempler

Likevel tror jeg du vil få bakoversveis over alle dine tanker i løpet av dagen

Eller tar jeg grundig feil

Greier du fint en hel dag

Jeg skal ihvertfall prøve

I dag

4 kommentarer
    1. Nei, må nok innrømme at jeg ikke klarer det tror jeg.. Det er mange “feller” på jobben, veldig lett å irritere seg 😛 Jeg får prøve i morgen 😀

    2. Jeg klarer det definitivt ikke……….Men jeg er bevisst på at jeg ikke skal leve livet for andre og bekymre meg så mye for alt jeg ikke kan få gjort noe med. Den som klarer å vinkle det meste til noe positivt har det nok best. Jeg ser at jeg har utviklet meg i positiv retning de siste åra. Jeg må bare overvinne tendenser til bitterhet og sinne og fylle dagene med positive opplevelser! 🙂 Dessuten : Vi skal ØVE i stedet for å PRØVE – for når vi sier “Prøve” så er det ikke så forpliktende! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg