Inspirert tale

 

Jeg er så glad

Jeg har jo allerede begynt å glede meg til august

Ja da, vet at det er nesten et år til

Men da blir det et år fullt av glade tanker

Allerede nå har flere bestemt seg for å bli med meg

Mitt hjerte banker stort av kjærlighet og glede

Det banker faktisk for fort så jeg har visst høyt blodtrykk

Ja, noe skal det være

Gleden er ihvertfall der

 

 

En av oppgavene vi hadde sist jeg var hos Arthur Findlay College, var inspirert tale

Vi får et ord og så skal vi tale om det ordet

Uten å forberede oss

Vi sier ordet og så begynner vi å snakke

Vi kunne og jobbe i grupper på tre eller fire

Da skulle den ene ta over etter den andre

Det var skikkelig fornøyelig

Du aner jo ikke hva du skal si

Du lar deg bare styre

Ordene strømmer ut av munnen din uten at du aner hva du skal si

Vi øvde og på å snakke mens vi var i transe

Da snakket du og husket ikke hva du selv hadde sagt

Du hadde liksom bare en fjern aning om enkelte ord

Når jeg tar ned ord til andre, er det også på samme måten

Jeg sier navnet til den som skal ha ordene

Hvis de er på facebook, liker jeg å se et bilde av dem

Så legger jeg fingrene på tastaturet og lar fingrene lage teksten

Uten at jeg tenker over hva som skal stå der

 

Dette er et fint verktøy når jeg blogger

I dag ante jeg ikke hva jeg skulle skrive om

Det gjorde jeg heller ikke i går

Jeg setter meg ned, nøytraliserer meg litt og får noen ord

Så skriver jeg de ordene og plutselig kommer det flere

Noen ganger ender jeg opp med noe helt annet enn de jeg begynte med

Og det aller rareste er at ofte er det samme tema i løpet av en uke

Når jeg så ser over innleggene, så passer de sammen i en rekke liksom

Det synes jeg er innmari fint

Så jeg har mye å glede meg over

Kanskje er det flere ute der også som har lyst til å bli med på Arthur Findlay College?

I dag

10 kommentarer

Siste innlegg