Jeg er ikke sint på meg selv

 

Jeg er ikke sint på meg selv

Jeg fortjener nemlig ikke å bli kjeftet på

Dessuten blir jeg ikke flinkere av det

Men jeg er ikke så flink for tiden

Jeg psyker meg selv litt ned

 

Det er så lett å vite hvordan ting skal gjøres

Jeg skriver jo om det hele tiden 

Jeg har gode råd å dele ut til alle

Mange tror jeg er veldig flink og veldig positiv hele tiden

Jeg er ikke det

Jeg trenger like mange gode råd som alle andre

Jeg er et menneske, ingen robot

 

Etter at jeg var i Spania i oktober, har jeg hatt minimalt med krefter

Selv de minste gjøremål, har føltes uoverkommelig 

Stort sett har jeg sittet  i godstolen foran tv-en

Hva skjer når man sitter sånn dag etter dag

Jo, man blir litt motløs

Man ser på alt man burde gjort og alt man har lyst til å gjøre

Man blir litt hypokonder også

Funderer på om det er andre problemer kroppen har som en ikke vet om

Slik går nå dagene

 

Så hva gjør jeg

Ikke kjefter jeg på meg selv, for jeg forstår at man kan miste motet av og til

Men”…………

Jeg ser og at jo flere dager som går, jo mer psyker jeg meg ned

Jeg våkner om morgenen og kjenner etter hvordan jeg har det

I og med at formen er litt laber, starter jeg derfor dagen med uff, ikke i form i dag heller

Nå kommer jeg ikke til å orke stort denne dagen heller

Hallo

Er det noen hjemme der oppe i hodet mitt

Hvilken start på dagen gir du kroppen din

Du sier fra til den at dette blir en dårlig dag

Det første du gjør når du våkner

Ja, jeg er litt treg av og til, men jeg forstår det nå

Enda en gang har jeg falt ned i uffameggryta

Der orker jeg ikke å være

 

Nå gir jeg meg selv en øvelse

Hver morgen jeg våkner skal jeg gi meg selv noen minutter før jeg står opp

Da skal jeg tenke gode tanker om dagen jeg har våknet opp til

Jeg skal tenke på ting som vil glede meg

Jeg skal bestemme meg for å kose meg og nyte dagen, selv om det fortsatt er fra godstolen

Det er pinadø nok at det fysiske streiker om jeg ikke selv skal spenne ben under meg psykisk også

Så varsomt klapper jeg meg selv på kinnet

Du er nå vel flink pike du

Du gjør så godt du kan

I dag

10 kommentarer
    1. Noen små fine øyeblikk i løpet av dagen trenger vi alle, og da gjelds det å legge merke til dem 🙂 Takk for de fine innlegga du deler <3

    2. Du skriver nå fint selv om du ikke føler at kroppen er helt på toppen. Jeg tenker aldri over hvordan dagen skal bli når jeg står opp. Jeg spretter opp av sengen når klokken ringer og er heldigvis A menneske. Blir heller kveldstrøtt, og småsover litt i sofaen på kvelden… Håper du finner litt overskudd igjen snart og at kroppen samarbeider litt bedre 🙂

    3. Det er så viktig å se at en gjør så GODT en kan. Så det høres ut som du tenker de riktige og gode tankene. Det må du glede deg over. Det er bra gjort når det føles tungt.
      Om litt over en måned har vi nådd den mørkeste tiden, da begynner det å gå oppover igjen. Jeg syns det er så godt å tenke på at om to måneder vil vi se det har begynt å bli lysere og på tur til en ny vår.
      Ellers kjenner jeg godt til disse godstolene som holder oss fast…..er i en slik periode sjøl og leiter etter koden for å låse opp. Ha en vakker natt :).

    4. Det er bare at jeg klarer ikke bestandig å være så flink med de tankene. Det er så mange av de å holde styr på og noen kommer på avveie. 🙂 Og hurra ja, bare en måned så snur solen. Jeg er heldigvis ikke deprimert, bare litt lei av å sulle rundt 🙂 BforB:

    5. Det er bra du ikke er deprimert, en kan bli lei av slik “sulling” 🙂 fordi. Og har tankene vært enkle å styre alltid har det ikke vært så mange utfordringer, men når en er over en slik tung-tanke-kneik, så er det en gave også :)).

    6. Oi, det kunne vært meg som hadde skrevet innlegget ditt! Jeg blir veldig lett dratt ned psykisk når jeg er fysisk i ulage. Skal følge rådet ditt om noen gode, positive tanker hver morgen. Tenke “opp” formen og dagen.
      Heldigvis har jeg blitt flinkere til å godta meg selv de dagene jeg ikke orker noe. Jeg kan nå klare å bare lade en hel dag uten dårlig samvittighet.Og uten å unnskylde meg. En stor seier egentlig. <3
      Gode ønsker til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg