Solen vinker farvel

Farvel, sier solen

Den vinker til meg

Nå drar den fra meg igjen

Sommeren er over

Vinteren har lagt sitt teppe over høsten

Nå er det tid for hvile

 

 

Slik går dagene

Dag blir til natt, for så å bli til dag på nytt

Årstidene ruller sin vante gang

Alt går i sykluser

Naturen går i dvale for så igjen å våkne opp til nytt liv

Vi mennesker er med på ferden

Vi lukker våre øyne når søvnen tar oss

Akkurat nå har jeg en liten pjokk her som hviler seg 

Dager går, år etter år forsvinner bak oss

Det er vel det som heter livet

Tenker jeg i det solen vinker farvel

Jeg kommer tilbake til våre, roper den i det den forsvinner bak de høye fjell

Jeg kommer tilbake

Takk, sier jeg

Takk

Jeg gleder meg allerede

I dag

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg vil også gå i dvale nå kjenner jeg. Stoffskiftet liker heller ikke kulden. Prøver likevel å ta tilbake vinteren litt. Tiden får vise om jeg får det til. Ønsker deg en fin dag!

    2. Hei!
      har dere fått vinter altså?!
      Herlig!
      Ja slik er det.
      I går gjekk takknemligheten gjennom kroppen min. Takknemligheten for årstidene vi opplever gang på gang. Og i går var det de vakre fargene som ennå er her, som fikk meg til å glede meg over alt det vakre her på jorden <3
      Flotte vinterbilder 🙂
      Ha en herlig dag!

    3. Det ser ut til at det er vakre omgivelser der du bor! Fine betraktninger rundt vinterens ankomst, og skiftene i årstider. Vi er heldige som har dette, sjøl om jeg godt kunne ha tenkt meg litt lengre sommer…….. Så går det heldigvis an å kjøpe seg litt ekstra sommer i form av en sydentur i ny og ne! 🙂

    4. Det er vakkert med snø…men jeg håper ikke vi får det ennå. Og som regel har vi snø en dag og slush de tre neste… Selv om vi har hatt en flott høst så merker jeg hvor mørkt det blir ute om morgenen og ettermiddagene nå, får liksom lyst å bare gå i hi eller vinterdvale. Men nå er det helg og da skal jeg slappe av – uken ble avsluttet med litt høyere skuldre enn jeg liker, så nå gjelder det å prøve å få dem ned igjen. Ønsker deg en fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg