Da min venn, er det på å tide å gå videre

 

Da min venn, er det på tide å gå videre

Vi har nå campert sammen en stund 

Vi har delt tanker og energier 

Vi har hjulpet hverandre frem

Vi har hatt mange store opplevelser sammen

Jeg har hele tiden visst at det er en tid for alt

Vi møtes for så å gå videre igjen, hver for oss

 

Nå ser jeg at du er ferdig pakket

Du står der med kofferten i hånda og sekken på ryggen

Du er klar for avreise

Du skal ut på nye eventyr

Ny lærdom venter

Denne gangen skal ikke jeg være med deg

Jeg skal bli igjen her

Jeg har funnet min plass

Du er fortsatt på veien dit du skal

 

Sånn er det med oss sjelevenner

Vi møtes, vi deler, vi lærer av hverandre og sammen

Når oppgavene er utført, går ferden videre

Da skal vi ta med oss det vi har lært videre, hver for oss

Det betyr ikke at man aldri mer skal møtes

Vi støter nok borti hverandre på veien

Vi vil fortsette å dele når det føles riktig

Sosiale medier er fint, telefon har vi også.

 Likevel vil det bli en annen avstand

Avstand er av og til nødvendig for at ny lærdom skal få innpass

For at ikke vi skal bære de samme tankene, men la nye komme til

Det er frihet

Frihet til å blomstre

Til å kunne brette ut kronbladene ett for ett

Ingen blomstrer til samme tid

Nå er det din tid til å brette ut dine kronblad

Du er klar for blomstring

Lykkelig ser jeg deg ta kofferten din, snu ryggen til meg og gå

Jo da, jeg feller en tåre i vemod

Jeg har aldri vært glad i avskjeder

I hjertet mitt vil du bestandig ha en stor plass

Ønsker deg all lykke til

Vi snakkes snart igjen

Du vakre sjel, jeg elsker  deg

 i dag

 

8 kommentarer

Siste innlegg