Se på ting fra en annen vinkel av og til

 

Nå har jeg gått tur fire dager etterhverandre.

I dag gjorde jeg en liten vri.

Jeg skulle hente en pakke, derfor gikk jeg først til sentrum.

Da gikk jeg andre veien enn jeg bruker.

Det er viktig av og til å kunne se litt annerledes på noe.

Ikke bare følge gamle mønstre.

Det er faktisk bra for hjernen også.

Da er den mer aktiv.

Når vi kun ser ting fra en vinkel, lærer den ikke å ta inn nye impulser.

Og akkurat det er bra for den.

Står vi fast i noe, er det og lurt å se ting fra flere vinkler.

Det kan det komme overaskende nye  løsninger ut av.

Så jeg oppfordrer alle til å tenke litt nytt iblant.

Ikke bare gå i samme sporene som du alltid går.


Vanligvis starter jeg nederst i bakken her og går oppover.  Her lurer hjernen oss allerede, for det ser ut som om denne veien går oppover, men den går nedover. Nederst i bakken er derfor lengst borte på bildet. Ser du hvor lett det er å bli lurt. Slik lurer vi oss selv også med tankemønstrene våre.

Og enda mer oppover.


Men i dag gikk jeg ikke opp de bakkene, jeg gikk de ned, for jeg gikk bortover denne veien her, for i enden, som dere ser på veien, der er sentrum og posten hvor pakken min venter.  Og se hvem som er så flink en husmor at hun lufter dyner og trekker rent på sengene i dag. Skal tro hvem det er.

Jeg oppdaget at ved å gå andre veien, dukket nye fotomotiv opp. Motiv jeg slett ikke hadde sett når jeg gikk den retningen  jeg bruker å gå.


Disse var så søte, Liten og stor, begge malt lilla og det liker jo Lillasjel.

Og se de fine sommerfuglene. De har jeg heller ikke lagt merke til før. Håper jeg blir tilgitt for å ha lagt ut bilde av de.


Det er så vakkert med alle fargene. Jeg gleder meg slett ikke til alt blir hvitt og grått. Jeg elsker farger men heldigvis blir det vår igjen.

Og se hvor vakker sjøen er i dag.

Slettes ikke så verst fra balkongen heller. Når jeg kom hjem i dag sa knærne mine at nå skal jeg ha en hviledag i morgen. Kroppen må rope litt høyt for at jeg skal høre etter når jeg først er i gang. Denne gangen skal jeg lytte. I morgen skal jeg ta livet med ro. Dessuten får jeg spennende besøk i morgen. Jeg er heldig.

6 kommentarer
    1. Så gøy med spennende besøk! Og lytt til kroppen din, for den skal du leve med lenge. Rart det der hvordan man oppdager ting på en ny måte bare med å gå den andre veien. Jeg vet hvem som er flink og lufter dyner, for jeg synes å huske at du sa du bodde i et rødt hus på nedsiden av veien en gang… Det er så deilig å legge seg i friskt nytt sengetøy. En deilig følelse <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg