Har du en bokhylle

 

Tilfeldigvis skrudde jeg på TV når programmet Brenner og bøkene begynte.

Han går ut på gaten og spør folk om de har bokhylle.

Noen rister på hodet og går videre.

Andre svarer joda, de har da det.

Så har du noen, som er som meg.

Å ja, jeg elsker bohyllen min

Jeg har en stor reol med bøker som venter på å bli lest

Jeg fyller den opp fortere enn jeg klarer å ta unna

Det er mine skatter

Skinnnende, verdifulle diamanter

 

 

Grunnen til at jeg er så glad i den bokhyllen min, er nok flere

Når jeg var barn, hadde vi dårlig råd

Bøker var luksus

En  tante gav meg bøker  til bursdag og jul.

Jeg gledet meg stort når jeg så at pakken lignet en bok.

Det er nok den følelsen bøkene gir meg, når jeg ser dem i bokhylla.

Bøkene rommer opplevelser.

Det skapes bilder i hodet mitt, når jeg leser.

 

 

På samme måte elsker jeg reisene.

De gir meg også bilder.

Jeg elsker disse øyeblikkene.

Når bildene skaper opplevelser, når jeg kjenner kroppen blir berørt.

På den måten er det fint å være høysensitiv, ekstra følsom.

Å lese en god bok, er som en reise, i hodet.

Derfor kunne jeg reise rundt om i verden, også den tiden økonomien  ikke tillot det.

Gleden er derfor ekstra stor, nå når jeg kan tillate meg begge deler.

Jeg kan reise både i virkeligheten og i bøkene 

I dag


Siste innlegg