Tør du å la være, jeg gjør det ikke

 

Jeg åpner et nytt bloggark

Det heter en ny post

Jeg ser arket foran meg skinnende hvitt

Det er helt tomt naturligvis

Jeg kan fylle det med akkurat hva jeg vil

I det jeg begynner aner jeg ikke hva de skal fylles med

Jeg bare lar fingrene gå av seg selv

 

Tenk det et helt blankt ark

Jeg kan gjøre hva jeg vil, si hva jeg vil med ord

Jeg kan tegne, jeg kan male og bruke bilder

Deretter kan jeg publisere det så hele verden får se det

Det er da jeg må være obs

De tanker jeg sender ut får plutselig en energi

En kraft jeg sender ut i verden

Visste dere at tankene deres har en kraft

De er med på å skape din hverdag

Av og til er det litt skremmende hvor mye vi selv skaper av det vi møter

 

Jeg har i årevis brukt Lactasyd istedetfor såpe fordi jeg reagerer lett på såper med å få kløe og eksem

De bort den som var flytende og kom med en mer kremet versjon

Den følte jeg ikke var like bra for meg

Men sånn er det jo, jeg har ingen påvirkning over det, har jeg vel

Det har gått flere år og jeg spør på apoteket om det ikke er mulig å skaffe den gamle

Nei, de har ikke sett den på flere år

 

Men vet dere, en stund etter var jeg igjen på apoteket

Og hva ser jeg i hylla, jo den gamle versjonen

Jeg spør forfjamset om den var kommet inn nå siden den har vært borte så lenge

Og de aner ikke, den er bare kommet der igjen

Merkelig er det ikke, at den kom akkurat like etter at jeg spurte etter den

Uten at noen hadde bestilt den inn fordi jeg hadde spurt

 

En dag stod jeg og så i speilet

Jeg har en seboreisk eksem

Den blir forverret av nettopp såper og sjampoer og den slags

Nå var øyebrynene mine røde og flasset og ned ved nesen og ned forbi munnen

Et ganske så heftig utbrudd

Jeg har vært til legen med det og fått en salve

Den er det kortison i så kan ikke brukes i solen

Dessuten liker jeg ikke å kline kortison ved øynene

Det står også på tuben at man skal være forsiktig

Dette har også nå pågått i mange år

Jeg sukker litt fortvilt og sier høyt for meg selv at nå må jeg få hjelp til denne eksemen

Neste gang jeg er på apoteket kommer det på snakk om eksemen

Jeg husker ikke hvorfor

Ekspeditøren sier at de har et kosmetisk produkt for eksem som flasser

Hva i all verden, det er det ingen som har sagt før

Glad og lykkelig drar jeg hjem med en fin, ny, tynn krem jeg kan bruke

Eksemen forsvinner

 

Ja, du kan si det er tilfeldig

Men hva med å prøve

Hva hvis tankene dine virkelig har stor kraft

Hva hvis du får det du tenker

Og nå påstår jeg ikke at vi får sykdommer fordi vi tenker det

Det er mer sammensatt enn som så

Men prøv med de små tingene

Skal du ut på noe, si at du vil ha fint vær

Be om hjelp til parkering der det ellers er vanskelig

Se for deg den løsningen du ønsker hvis du er i en konflikt

Se for deg en ting du ønsker deg, men ikke helt tror du får

Det kan hende etterhvert at du blir forundret

Men husk du må også tro inni deg at du får det

Og det må øves

Tør du å la være

Jeg tør ikke så jeg skal øve mer

I dag

4 kommentarer

Siste innlegg