Jeg tar med meg mange til sengs hver kveld

 

Jeg tar med meg mange til sengs hver kveld.

Ja, det er helt sant.

Det kan være sikkert 20 personer som følger meg inn i natten.

Ja, jeg går ut fra at dere skjønner at det ikke er fysisk.

De er jo med meg i tankene.

Rent fysisk har jeg bare med meg en.

 

Før jeg sovner har jeg nemlig en stille, rolig stund.

Jeg mediterer for å roe kroppen.

Det er da jeg sender gode tanker til mennesker som er i hodet mitt.

Navn som dukker opp der.

Jeg ønsker dem alt vel og håper de har det godt.

Hvorfor gjør jeg det, spør du deg kanskje.

Er det ikke slitsomt.

Nei, jeg gjør det fordi det gjør meg selv godt.

Hjernen min skiller nemlig ikke mellom hva jeg tenker om andre og hva jeg tenker om meg selv.

Den tror at alt er om meg.

De gode tankene gjør meg godt.

 

Men…………………

Så sier både stemmen inni meg og legen min at jeg av og til bør kaste ut alle som er i tankene mine.

Jeg kommer til å savne legen nå når jeg endelig har funnet en som tror på det jeg tror på.

Hun skal ut i svangerskapspersmisjon, men du verden jeg er glad jeg har møtt henne.

Det var hun som fortalte meg at jeg hadde jodmangel.

Ja, nok om det.

Jeg skal altså  be alle som er hos me,  å gå.

Jeg trenger å roe hodet helt ned uten at det er noen der som skal tenkes på.

Dette er trening jeg har bruk for når jeg skal gå inn i transe.

Da må jeg lære meg å være mer disiplinert.

Tankene kan ikke fly i alle retninger.

I det jeg tenker på et annet menneske, sender jeg jo også mine energier til denne.

Derfor denne treningen da på å gå alene til sengs.

Det er slett ikke enkelt, det kan jeg bare fortelle dere.

Det dukker nemlig opp både den ene og den andre som vil være hos meg.

Men jeg er ganske så streng for tiden.

Beklager dere får vente til en annen gang.

Jeg har alenetid

I dag

14 kommentarer
    1. Javel da! Hehe 🙂 Du gjør nok rett i det 🙂 Jeg har hatt en fantastisk dag på jobb, er så innmari glad for tiden, og det gjør at dem jeg møter og jobber med også er så glade. Jeg prater med pasientene, tøyser og tuller. Og i dag kom hun i resepsjonen inn og sa jeg fikk så enormt mye skryt fra pasientene. Og så ble jeg enda gladere da. Er vel like før jeg eksploderer, hehe <3

    2. Ja alenetid før du legger deg tror jeg er veldig lurt! Så bra at du har funnet en lege som også tror på at det finnes mer mellom himmel og jord enn det skolemedisinen kan forklare. Og svangerskapspermisjonen går sikkert fort, for det gjør jo et år ellers 🙂 Og da er hun snart på plass igjen 🙂

    3. Det var et aldeles nydelig bilde, kunne gjerne hatt det på veggen min. og så fin en tekst…Jeg bare omfavner den.
      Er nok viktig å ikke gå til sengs med mer enn den ene nei. Du må passe godt på deg selv med de evnene du har…

    4. margarites: Ja, nå har jeg fått time hos Omdal og han er jo en av de beste når det gjelder forståelse for stoffskiftet så jeg er veldig spent på det 🙂 Flere og flere leger får heldigvis opp øynene for at det er så mye mer med oss mennesker enn symptomer, men det er nok en vanskelig kombinasjon med legelisens og det alternative.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg