Tankemaskinen har mye å jobbe med

 

Jeg har dalt ned i godstolen hjemme etter en uke i England.

Arthur Findlay College

En uke med healing og mediumskap.

En uke med enormt mange inntrykk og menneskemøter.

Når man så er hjemme etter sånne opplevelser, kommer alle tankene.

Og som den tankemaskinen jeg er, jobber hjernen på høygir.

Det er som om maskinen mates fortere enn den greier å ta unna.

Her må tempoet ned.

Da må jeg skrive ned litt om de tankene.

De er ikke bearbeidet så hva jeg tror og ikke tror, vet jeg ikke enda.

Men tankene må ha luft.

Jeg må tenke på de, smake på de, føle på de.

Jeg må kjenne hva som er riktig og hva som føles feil.

Jeg sier med vilje føles feil, for de kan være riktig likevel.

Det som kjennes riktig ut, kan også være feil.

Ingen har nemlig noe fasit.

Det er det jeg liker godt med lærer Simone Key, hun gjentar igjen og igjen at ingen sitter med den fulle sannhet.

Nettopp fordi ingen av oss kan vite.

Selv om hun underviser i disse emnene, betyr ikke det at hun ser alt riktig.

Vi må selv finne ut hva som føles riktig for oss.

Og det som vi føler er riktig i dag, kan være noe annet i morgen.

Det er utvikling

Vi utvikler oss, vi lærer mer, vi skal ikke stagnere og tro vi vet alt.

Da stopper alt opp.

 

 

Jeg elsker å være nysgjerrig.

Jeg elsker å vite at stadig ny lærdom, nye tanker dukker opp hos meg.

Derfor skal vi heller ikke se opp til noen slik at vi sluker rått alt de sier.

De kan også ta feil.

Det finnes de som blir så høye på seg selv at de tror de har rett i alt.

Mange av de underviser og kan lett bli frustrert når elevene er kritiske.

De takler rett og  slett ikke at andre rokker ved deres sannhet.

De elsker å være i gururollen.

De ønsker å vite best og mest og at andre skal se det og tro det.

I den rollen bør vi aldri falle.

Ja, noen er lærer fordi de underviser og de har mye interessant vi kan lære av, men det betyr slett ikke at alt de sier er sant for oss.

Som Simone også sier, så lærer også de av elevene.

De får interessante synsvinkler på temaer som de ikke har tenkt på og som de kan utforske videre.

Det er kanskje en av de tingene jeg føler på Arthur Findlay College.

Jeg har rett til å ha mine egne tanker og meninger.

 

 

Livet etter døden er et omfattende tema.

Noen tror at dette livet er det ene livet vi har.

Andre tror vi lever flere liv, at sjelen utvikles.

Hva som er riktig og hva som er feil,er det ingen som kan vite.

Jeg funderer og på hvordan sjelen blir skapt.

Er det ulike stadier som ånden vår skal gjennom.

At den fasen vi går inn i når vi forlater kroppen, er en av flere dimensjoner.

At sjelen er vår personlighet mens det er ånden som gir sjelen liv.

Akkurat nå føles det riktig ut for meg.

Jeg tror ikke at jeg lever flere liv på jorden.

Det betyr ikke at andre ikke kan gjøre det.

Via kanaliseringer vi fikk,hørte vi at det er ikke alle som har sammen mening på den andre siden heller.

Jeg trodde at når man har kontakt med åndeverden, får man bestandig de riktige svarene, men kanskje er det ikke sånn.

Hvis den bevisstheten våre kjære går inn i når de forlater kroppen ikke er i et stadie der de kan vite alt.

Det kan være derfor de som kommer tilbake etter en nærdødenopplevelse, har forskjellig oppfatning.

De ser bare en liten del av det.

Og dette er bare en liten del av alle de tanker som nå stuper kråke i hodet mitt.

Deilig å få ned litt av de.

Deilig å være hjemme igjen.

Takknemlig er jeg.

I dag

 

 

8 kommentarer
    1. Det har nok vært en fin tur og opplevelse, moro å lære mer om ting en “brenner”for..men som du også nevner, ikke sluke alt rått..men bruke sine egne tanker og erfaringer også :)) Nyt dagen videre hjemme i Norge :))

    2. Jeg skjønner at du sitter igjen med mange inntrykk, som må sorteres. Blir det en ny uke til neste år også? Nydelig dansevideo til slutt her 🙂

    3. Sikkert masse å tenke over etter en sånn opplevelse. Mange av oss grunner nok på de samme tingene. I fantasien har jeg tenkt på hvordan en sjel blir til, og det måtte jeg skrive ned. Selv om det for meg var rent oppspinn, så ga det meg noe. Fasinerende er det når man ikke vet heller. Ha en fin ny uke.

    4. Det skjønner jeg godt, at du har mye å fordøye, tanker skal eltes i ditt hode. Og akkurat som med brøddeigen, har tankene godt av å eltes lenge….og noen kanskje ikke, noen kan bare langtidsheve uten elting, og likevel bli til det luftigste brød/viktigste meninger. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg