Arthur Finlay, dag 6

 

Spiritualisme går ut på å være deg selv i ett med den kraften du er født med, kjærlighetskraften, ønsket om å gjøre noe som er godt for andre ved måten du er på. Være sånn som du selv ønsker å bli møtt.
Det ble sagt noe veldig fint i morgenforedrageti går. Vi øver jo mye to sammen. Hvis du føler du mislykkes i oppgaven og den du jobber sammen med lykkes, så vær glad på dennes vegne. Da vil du ikke selv falle ned i mismot men ha lettere for å klare neste oppgave. 
Det med å glede seg på andres vegne er undervurdert . Det kan gi deg selvlagde god energi og selvtillit hvis du tillater det. Når andre kan, ja da kan du en annen gang.


 

I formiddag øver vi på mediumskap. Har man først kjent smaken på det å være i åndelig kontakt, vil det hele tiden være noe man søker igjen og igjen. Det er vanedannende.
Jeg kjenner jeg er nede i en bølgedal. Det har vært mange lange dager for en som er vant til å sitte hjemme og hvile. Vi  øver igjen på å lese hverandre og jeg føler jeg stanget hodet i veggen. Tidligere på dagen snakket vi via åndeverden og da gikk det fint. Spennende å kjenne forskjellen på når jeg snakker inspirert når ordene kommer fra åndeverden . Det er som du kjenner at noen tar tak i deg og du siger litt sammen og så hører du ordene liksom litt på siden av deg selv. 

 Vi skulle ta ned en avdød og jeg rotet en del og klarte ikke å få ned noen min partner kjente noe til. Hun derimot kunne ta ned noen til meg og det var spot on. Hun visste akkurat hvordan det så ut hjemme hos vedkommende og hva som var viktig i dennes liv.

 

 Neste oppgave skulle vi være klarsynt og snakke om et område i livet den vi jobbet sammen med ønsket reading på. Vel,vel, den satt også langt inne hos meg denne dagen.
Etterpå skulle vi bruke åndeverden og endelig slapp jernteppet igjen hos meg. Nå skulle vi spørre åndeteamet til den vi jobbet sammen med om dennes spirituelle utvikling og det gikk fint. 

Kveldsunderholdningen var av den lette sorten men spennende og for meg veldig overraskende. I grupper skulle vi be åndeverden om et ord eller bilde eller setning. Jeg fikk bilde av et tre. Vi fikk mange forskjellige ord og setninger blant annet potetmos med saus og vi lo godt. Men når vi tråklet sammen historien, en historie jeg var overbevist om var feil men de andre følte var riktig, passet beskrivelsen på lærerens far. Jeg var rett og slett forbløffet at det gikk an. 

 

2 kommentarer
    1. Det var virkelig en god tanke, det å fokusere mer på å være glad på andres vegne. Det skal jeg ha i tankene. Det er sikkert ganske slitsomt ja, mye å plutselig gå på skole her dag! Men når det er SÅ spennende skole… Du får re opp sengen din med jernteppet,og la det bli der. og så får du ha en helt fantastisk flott dag.!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg