Kjøttkakene flatet ut og ble pudding

 

Jeg skulle ha middagsgjester.

Shopping for ingredienser var ikke noe alternativ.

Ikke orket jeg å bruke mye tid på å lage den heller.

Hva gjør en da?

Jo stikker hodet ned i fryseren og roter rundt.

 

Der dukker det opp 2 pk karbonadedeig.

Kjøttkaker i brun saus er bestandig godt , men jeg gidder rett og slett ikke steke kjøttkaker i dag.

Jeg har karbonadedeigen i foodprossesoren.

Jeg kjører den litt sammen med 2 Ts salt og litt pepper.

Deretter sper jeg den med to egg og 3ss potetmel, før jeg blander inn 1 dl fløte og deretter vann til passe deig.

Jeg planla å ha i en ss tomatpuré men så så jeg noen cherrytomater på benken og vips ble de kjørt sammen med deigen.

Opp i formen og inn i ovnen, ca 1 time, vannbad 200 grader

Tilbehør er rødløk, gulrot og blomkål surret i litt smør, poteter og makaroni 

Kjøttpudding er superenkelt og får du rester er det også godt å spise på brødskiva. 

 

8 kommentarer
    1. Kjøttpudding er godt, men jeg tror faktisk ikke jeg har laget det selv noen gang… Her bør jeg skjerpe meg og gjøre noe med det! Mamma laget alltid det når vi bodde hjemme. Vet ikke hvorfor jeg ikke har prøvd meg på dette, kanskje jeg bare trengte en påminnelse 🙂

    2. Hjemmelaget helt fra bunnen og samtidig lettvint. En trenger mindre fett også når en steker i form i vannbad. Og tilbehøret hørtes godt ut. Tenker gjestene satte pris på dette! 🙂

    3. Kjøttpudding er uten tvil mye enklere å lage en kjøttkaker, men jeg elsker å kneke potete i sausen, og da er kjøttkaker bedre:-)))))). Men formen må være der for man skal makte å gidde å lage til mange, helt klart. Men uansett er det jo hjemmelaget, og da er det alltid utrolig godt. Klapp deg selv på skulderen og etter på gir du deg selv en god klem :-))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg