Fireretters på en vanlig søndag

Forrett: Scampi


Blomkålsuppe.

I dag gjorde jeg noe nytt. Når jeg koker blomkålene koker jeg med stilkene for å få så god kraft som mulig. I dag kokte jeg en tomat sammen med. Dette gjorde jeg rett og slett fordi den lå på benken og sa den ville være med. Det skjerpet smakene på suppen, ble kjempegodt. Jeg tok den ut igjen sammen med stilkene før jeg jevnet suppen.

http://lillasjel.blogg.no/1337330049_gammeldags_hjemmelage.html


Kyllingvinger i djevelsaus

http://lillasjel.blogg.no/1338824057_kyllingvinger_i_djeve.html


Jordbær, bringebær, blåbær, vaniljesaus og krokanis. Toppet med noen nonstop.

 

Hva er nå dette da, fire retter på en helt vanlig søndag.

Skrev ikke jeg i går at jeg var litt sånn ferielat?

Ja, de som kjenner meg har vel skjønt det.

Det er bare lureri

Det heter rester.

Scampi fra i går :

http://lillasjel.blogg.no/1469893203_sommermat_skalldyr.html


Blomkålsuppen er faktisk lagd i dag, men kun fordi jeg hadde et blomkål som jeg måtte bruke før det ble ødelagt.

Kyllingvingene var fra tirsdagskvelden når vi kom igjen fra ferie.

Desserten var restene av bærene fra i går

Ja, men det er jo en fireretters og vi ble så mette at desserten måtte vente et par timer før den ble spist.
 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg