Sommermat -skalldyr


 

Det er fortsatt ferietid.

Vi har vært hjemme noen dager nå og slappet av.

Han jeg bor sammen med er aktiv mens jeg er ganske så lat.

Med andre ord er alt som det bruker å være.

 

Jeg traff ei venninne på butikken.

Hver gang vi treffer på hverandre snakker vi om at nå må vi møtes.

Er det ikke sånn det ofte er.

Man snakker om det og så går dagene forrykende fort forbi og så har det plutselig gått flere måneder igjen.

Jeg satt i godstolen min og sløvet men hadde et litt våkent øyeblikk.

Nå skal det skje.

Ja, hvis det passer selvfølgelig  og det gjorde det.

 

 


 

Men fortsatt er jeg jo bedagelig tilbakelent i ferie, akkurat kommet hjem, modus.

Hva serverer man da, jo reker, noe jeg vet de liker.

Hva er vel enklere?

Og så innmari godt en sommerdag.

Reker og loff og forfriskende hvitvin.

Og har jeg først bedt to, ja da kan jeg føye på med noen andre på savnet listen også.

Om man er 4 eller syv eller what evner, spiller ingen rolle når det er reker.

Men”………..ja, hos meg er det alltid et men, er det ikke?

I ferien var jeg på besøk.

Der fikk vi servert marinerte scampi med hvitløksbrød.

Det var nydelig godt og jeg har lyst på det også.

Da blir det to retters, men ikke mye arbeid med de heller

 

Skåler til skall setter vi ikke frem lenger. Hver og en får sin doble plastpose. Når man er ferdig å spise, knytes de sammen og kastes i søpla. Renslig og luktfritt.

 

 

Jeg kjøpte rå scampi.

Tarmen er fjernet så jeg måtte bare fjerne skallet.

Olje, hvitløk, chili, rødløk,cherrytomater, sitron, litt hvitvinseddik , pepper

Blande, blande, godgjøre seg i kjøleskapet noen timer.

Steke hvitløksbrød, skjære opp loff og litt tilbehør.

Rødløk er nydelig til reker.

Husk å skjære dem tynt.

Avocado og tomat og sitron.

For all del glem ikke majonesen.

Nam

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg