Dag 17, Vardø – Tromsø

Farvel Vardø

 

Denne dagen kjørte vi fra Vardø til Tromsø.
En liten svipptur innom for å sove og for å hente statoilkoppene våre som vi hadde glemt på Håkøya.
Ja, ikke bare for det da, jeg tuller litt nå. vi måtte jo hente bilen vår.
Vi kjørte 84 mil.
Vi stoppet kun en gang, i Karasjok, fylte diesel, spiste en pølse og tisset litt.
Det gikk kjempefint.
80 prosent av tiden så vi skog og vidder.
Jeg trodde ikke at det ble noen fine bilder men når jeg begynte å se etter var det noen fine denne dagen også.



På viddene igjen, så langt man kan se


Vi nærmer oss Vadsø


Merkelig steinformasjoner i dette området

Her er det ikke dyrene som gjerdes inne, men de gjerdes ute så de ikke får tak i gresset

Jeg har aldri sett så mange forfalne hus som i Finnmark. Mye fraflytting, det er trist i dette vakre landskapet

Vadsø


Annijoki, Joki er elv på finsk


Varangerbotn


Jeg trodde alle de rosa blomstene var revebjeller men det var det ikke, det var geitrams. Fine er de ihvertfall.


Istedetfor å kjøre ned til Tana bru, svinger vi inn i Finnland noen mil. Vi kjører langs venstre side av Tanaelven, mens E6 går på andre siden, norsk side


Mye fint å se gjennom bilvindu.


Vi svinger inn i Norge igjen, over Samelandsbroen.



Viddene etter Karasjok, ostebilen stod på Statoil. Det var eneste stoppet vi hadde fra vi startet til vi kom frem, 84 mil



Etter Kautokeino  kjørte vi på nytt inn i Finland. Vi kjørte der helt til vi kom inn igjen i Skibotn


Jeg syntes de finske buss-skurene var så fine.


Veien var uendelig, føltes sånn ihvertfall.


Nå kjenner vi oss igjen

Tromsø.


Nei, se hvem som venter på oss, gjensynsgleden er stor. 

Farvel leiebil,takk  for hjelpen. 

6 kommentarer
    1. Takk for turen 🙂 Jeg kjørte mye av den strekningen med Englebassene og det var morsomt å se igjen <3 Det er liksom noe eget når man ser broa og ishavskatedralen, da får jeg liksom klump i halsen <3 godnattaklæm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg