Dag 2, Trondheim -Brønnøysund

Dag 2, Trondheim – Brønnøysund

Ferden går videre etter den berømmelige frokosten på Scandic Nidelven.
Frokosten er kåret til Norges beste 10 år på rad.
Dagens gode råd er:
Gjør noe annerledes i ferien din.
Hva som helst.
Om det så er å gå baklengs.
Hjernen vår har godt av litt forandring.
Å gjøre ting annerledes, inspirerer hjernen til å tenke nytt.
Om du ikke har råd til å dra på ferie, utforsk nærområdet ditt.
Besøk venner du ikke har besøkt på lenge eller inviter noen på besøk.
Plukk blomster og pynt opp.
Det er det samme hva du gjør, bare det ikke er noe du gjør hver dag.
Lån gjerne bøker og filmer på biblioteket og forsvinn litt fra hverdagen.
Når så hverdagen er tilbake og høstmørket igjen senker seg, har kroppen fått ny inspirasjon.

Vi skal til Brønnøysund.
Der skal vi besøke familie vi aldri har besøkt før.
Faktisk har jeg møtt henne kun en gang tidligere, så jeg gleder meg.
Når jeg tok kontakt med familien i 2010, tok hun meg seg sin mor og møtte meg i Trondheim ei helg.
Det satte jeg stor pris på.
Da hadde jeg ikke hatt noe kontakt med familien på mange år.
Men når vi møttes var det som om vi hadde kjent hverandre bestandig.
Det er fint å oppleve.
Hjertet vokser av glede.

Akkurat nå passerer vi Snåsa.
Jeg benytter sjansen til å sende noen gode tanker til han som har gjort så mye for så mange, nemlig Snåsamannen, Joralf Gjerstad.
For de som ikke har sett filmen, anbefaler jeg den.

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg