Dag for dag


 

Jeg drar snart på ferie.

Vi skal kjøre bil denne gangen, i  eget land.

Ingen cruiseferie i år.

Jeg har nok litt abstinens, kjenner jeg.

Det er ikke noe ferie som kommer opp mot det å være på cruise, for meg.

Før jeg drar på ferie, bruker jeg å lage klar blogger som skal ut.

Målet er jo å blogge hver dag, men samtidig følger jeg hjertet.

Aldri skriver jeg kun for å skrive, jo unntatt julaften kanskje.

Da har jeg kun en god jul blogg.

 

 

Det rare er at jeg bruker å få masse inspirasjon til de bloggene som skal skrives.

Ordene bruker å hagle inn nesten fortere enn jeg når å skrive dem.

Det har det ikke gjort denne gangen.

Likevel har jeg tatt det med knusende ro.

Jeg har imidlertid lagt til publisering repriser fra tidligere på Lillasjel

Det har jeg holdt på med en stund for det har vært kjekt med gjensyn av tidligere innlegg.

Det har blitt nesten 2500 medlemmer på Lillasjel

De fleste av dem var ikke med fra starten, så gjensynene er nye for dem, ikke repriser.

Mange har derfor satt pris på at jeg legger de ut.

Det er jo de samme temaer, det ser jeg.

Om og om igjen, merkelige greier, at jeg ikke blir lei liksom.

 

Det er som om inni meg har jeg visst at det er en plan bak dette også.

Og i dusjen, ja selvfølgelig i dusjen dukker alle ideer opp, fikk jeg planen.

Jeg skal jo fortsatt øve på å skrive fra hjertet.

Derfor skal jeg skrive på sparket fra dag til dag.

Det jeg har på hjertet den dagen.

Da vil jeg og bruke bilder jeg tar underveis, som en reisedagbok.

 

 

Jeg er et menneske som liker kontroll.

Nå må jeg gi fra meg den kontrollen og stole helt og holdent på at jeg blir ledet.

At hjertet mitt vil fortelle meg veien.

Samtidig vil dere kunne følge meg på veien.

Hovedmålet er Vest-Finnmark, Øksfjord.

Min mor kom fra en bitteliten gård, Skognes.

En liten plass uten vei.

Vi må ha båt dit og denne gangen skal jeg bort dit.

Vi var der oppe i juni i fjor, men da var det for kort tid og dårlig vær.

Nå er jeg sikker på at det ordner seg.

Før vi kommer dit, skal vi innom Brønnøysund, Lofoten, Bodø og Tromsø, så det blir en lang tur.

Hvilken vei vi tar hjem igjen, det vet vi ikke enda.

Kanskje vi tar turen til Vardø og Kirkenes også, det vil tiden vise.

Jeg ønsker dere velkommen til å følge meg på ferden.

I dag

Eller rettere sagt i morgen, for da forlater vi hus og de som passer hus og starter ferden.

Første stopp er Scandic Nidelven i Trondheim.

Kommer jeg tidsnok skal jeg spise på Frida, meksikansk restaurant, der jeg håper å få bord

http://www.restaurantfrida.no/

4 kommentarer
    1. Takk for det 🙂 Blir en annerledes ferie for oss som har reist på cruise nå hvert år 🙂 har ikke hatt bilferie siden 1999 tror jeg 🙂 Da kjørte vi til Tromsø 🙂 Jo kanskje noen turer til Danmark 🙂 Etdiktomdagen:

    2. Ha en kjempeflott ferie! Håper inderlig dere får litt “godt vær”, siden dere tar sjansen på ferie her hjemme.. Det er helt sikkert noen fantastiske steder å reise innom.
      Jeg har ikke vært nordover, men det ordner seg gjerne neste år…
      Ta masse bilder da…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg