Bygge hus

 

En av de mest elementære ting vi alle ønsker er nok å bygge oss et hjem

Et hjem som er bare vårt.

Dette er et av mine barndomsminner.

Jeg tror nok at mange kjenner seg igjen.

Når man som barn dro frem pledd og dyner og lagde hytte.

Noen hadde jo fine  hytter i trærne.

Jeg hadde hytte under steinhammere hvor vi hadde hytte.

Det var store huler å krype inn i.

Skjønt så store var de nok ikke, det skjønte jeg når jeg kom tilbake som voksen.

Dit dro jeg med meg kopper og kar jeg kunne få rasket til meg fra mor.

Det var mitt eget og ingen andre visste om den.

Store pappesker var også gull verd.

De kunne man lage fine hus av.

Nå er det barnebarna som bygger seg huler.

Her har eldstemann på snart åtte år, bygd seg sitt hus.

Der koste han seg med ipad og eplejuice og vafler med brunost.

Koselig var det også for bestemor.

Hun måtte henge opp flere tepper etter at fotograferingen var overstått.

Har du noen sånne barndomsminner som ikke har gått av moten?

 

Jeg har også funnet et klipp på youtube av Lobo.

Han var en av de første jeg kjøpte musikkkassetter av når jeg fikk min egen spiller.

Jeg kjøpte meg kassettspiller av konfirmasjonspengene.

Det er 40 år siden.

Han har så nydelig, beroligende stemme.

Fine minner

I dag

6 kommentarer
    1. Hus lagde en seg av esker og tepper, husker det. Jeg var bare aldri en flink samler, jeg ville heller regissere. Dukkene var nesten aldri babyer, de var voksne. Lage veier og bosetninger i sand var artig. Liksom dikte verden. Nå dukka det opp mangeminner her :).

    2. Elska å lage hytter som barn..hadde en åker i nærheten, da den ble klippet husker jeg vi lagde høyhytter..klødde litt etterpå men det var det verdt..hehe.. Koselig bilde av barnebarnet :)) God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg