Et mildt vesen i ditt indre

 

Her kommer noen ord tatt ned til noen som har bedt om det. I det jeg skulle poste ordene som melding,gjorde jeg noe feil. Eller det er jo ikke feil, men det ble ikke som jeg hadde tenkt. Jeg følte det skulle være en sang med denne gangen og plutselig hadde jeg postet denne først istedetfor til slutt.Da fikk jeg dette svaret: Et minne til meg om at sangen og musikken bør være førsteprioritet i mitt liv ❤️ er stort savn. Da var nok heller ikke det noe tilfeldighet. Det er slik de er disse ordene, de stopper ikke å forbløffe meg.

 

Et mildt vesen i ditt indre

Så forsiktig du trår frem

Så redd for å såre andre

Men ikke så nøye om du sårer deg selv

Du er så streng med deg selv men så snill med dine venner

Du støtter og oppmuntrer og hjelper

Alltid på pletten med en trøstende hånd

Bare ring hvis det er noe, jeg kommer

Full av kjærlighet og omtanke

Både for små og store, mennesker og dyr

Men så streng mot deg selv

 

Det blir ikke bra nok det du selv gjør

Skulle gjort mer

Skulle gjort det annerledes

Skulle gjort det bedre

Skulle gjort det raskere

Hva hvis du er din egen beste venn

Hva hvis du ser deg selv litt utenfra

Ville du sagt til din beste venn det du sier til deg selv

Jo bedre du har det selv, jo mer kan du være for andre

 

Du vil bestandig være der for andre

Det er en del av din livsvei

Lytt til hjertet ditt

Lytt nøye

Det kviskrer til deg hvilken vei du skal gå

Kanskje skal du inn på et sidespor

Kanskje er det ikke den brede veien du har lagt opp til nå som stemmer

Dette vet du bare selv

Du har svarene inni deg

Kanskje får du bare en liten bit i gangen av puslespillet ditt

Ikke vær så opptatt av sluttresultatet

Det er ikke sikkert du skal helt dit fram

Det kan være at du svinger inn på en annen vei underveis

Det vet du ikke akkurat nå

Det er derfor så viktig at du lytter

Ditt indre kompass

Selv om du tenker at hmm, kan det stemme

Jeg kan da ikke gjøre det

Enten det er å snakke med noen du ikke kjenner eller ta en telefonsamtale eller reise et sted eller gå et kurs du ikke kunne drømme om at du vill gå

Ta mot til deg og gjør det bare

Gjør det bare uten å stille spørsmål ved det

Da vil du forbauses over hvor riktig det blir

Du vil sitte etterpå med et bredt smil over hele fjeset, forbløffet

Du vil si at du kunne ikke ane hvor viktig dette ville være for deg

I ettertid vil det gi deg stor glede

Du vil ha bruk for den lærdommen det gir deg

 

Gi litt slipp på kontrolen

Det er ikke alt som må være så fornuftig

Noe kan gjøres av pur glede

Eller et heftig innfall akkurat der og da

Du har en sterk intuisjon

Det er nærmest så den roper til deg

Men du lukker ørene og sier at her skal det tenkes logisk og rasjonelt og fornuftig

Det er den jeg er

Men hva hvis det er nettopp det du er, men ikke ser at du velger feil ting

Det er ditt syn på hva som er logisk og rasjonelt og fornuftig som vil endres

Om noen år vil du le av det hele

Tenke tilbake og smile over at du ikke forstod

Det lå jo der hele tiden rett foran nesen din

Det er bare å gripe det

Det er våre ord til deg

Elsk deg selv  slik du elsker andre

På den måten høyner du energiene dine

Du vil da slippe deg mer fri

Fri til å leve

Det er jo derfor du er her

Slipp ut vingene dine, ikke hold de så knyttet til kroppen

Behold det jordnære men fly høyere

Det vil sjelen din elske

Den vil og elske å synge og danse og le og være kreativ

Tillat deg selv å utvikle kreativiteten din

Sang, musikk, dans, kunst, hva du måtte ønske

Det ligger der og venter på deg

 

Ønsker du at jeg skal skrive ord til deg, ta kontakt her eller på facebook

http://www.facebook.com/Lillasjel

eller sms 99467178

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg