Du er mye strengere mot deg selv enn du er mot andre

 

Her kommer enda et innlegg med ord jeg har tatt ned til et annet menneske. Når jeg skriver disse innleggene, kommer ordene av seg selv. Jeg sitter ikke og dikter de opp og funderer på hva jeg skal skrive, de daler ned via tastaturet. Slik jeg føler det, ligger det ofte en healing i de som går på opplevelser bak i tid som trenger å bli gitt slipp på. Når jeg skriver, fokuserer jeg ikke på hva disse opplevelsene går ut på. Ikke har jeg mulighet til å vite det heller, siden jeg tar ned disse ordene til mennesker jeg ikke kjenner.

 

Du er et følsomt menneske

Du spenner vidt

Høyt oppe og vips så daler vi igjen

Du har kjent på de alle

Kjærlighet, glede, sinne, sorg, skuffelse, svik

Alle har du smakt på og det skifter raskt

Sånn er det med følelsesmennesker

 

Av og til blir du litt frustrert over nettopp dette

Du river deg i håret og blir oppgitt

Det er da du og skal tenke på hva som er bra med følelser

For da har du også lettere for å glede deg og å glede andre

Når du tar på deg smilet ditt, så smelter dine venner

Da tillater du deg å lyse opp rundt deg

Da surrer de rundt deg som bien rundt honningkrukken

Men så er det som om du nesten blir redd selv

Og så lukker du deg litt inne

Kanskje du ikke helt kjenner deg selv godt nok enda

Hvem er jeg som er i denne kroppen

 

Da skal du huske at man formes av våre opplevelser

Opplevelser setter spor, noen ganger dype spor

Mennesker lager handlingsmønstre i hjernen, basert på tidligere opplevelser

Blir man såret som barn, vil man reagere på samme måte som voksen

Hvis man ikke tar tak i det

Føl ikke skyld når du føler det butter i mot

Ha ikke dårlig samvittighet

Alle har sine sterke og svake sider

Man må anerkjenne begge deler

Prøv å lære deg å godta at sånn er det

Deretter har du fokus på det du liker ved deg selv

Finn det du mestrer, det du er god til

Bruk kreativiteten din

Kanskje er nå tiden inne til å la den blomstre

Ikke være så opptatt av at alt må være perfekt i det du skal gjøre

Nye ting må læres

Alle trenger tid til å lære når de starter på noe nytt

Perfeksjon er ikke noe mål

 

Til tider er du veldig streng med deg selv

Du er mye strengere mot deg selv enn du er mot andre

Du tilgir lett alle andre for deres dårskap men ikke deg selv

Husk du er bare et menneske

Du vil at alt skal være så bra hele tiden

Så blir du forvilt når det ikke er tilfelle

Det er da du skal finne det mennesket som har det bra hele tiden

Det mennesket finnes ikke, du vil lete forgjeves

Mennesker er sammensatte vesen av hjerne og sinn og blir preget av sine opplevelser

Vær litt snillere med deg selv

Belønn deg selv med å ta vare på deg selv

Unn deg selv å gi ros til den du er og det du har greid å oppnå

Du har en indre styrke i deg som du ikke anerkjenner helt

Du har en vilje av stål når du må

Verdsett deg selv mer

Du er unik som menneske

Du er verdifull

Det er våre ord til deg

La lyset i sjelen din få vokse

Tør å stå frem som du er

Når du stråler er du som en skinnende diamant

Da gleder sjelen seg og stråler sammen med deg

 

Ønsker du ord tatt ned til deg, ta kontakt enten her, på SMS 99467178  eller på www.facebook.com/LIllasjel

10 kommentarer

Siste innlegg