Du vil så gjerne gjøre så mye og enda mer

 

Her kommer enda ett innlegg med ord jeg thar tatt ned til et medmenneske. Det er veldig fint å få gjøre dette, for ordene når ikke kun den det gjelder men også flere andre. Alle de jeg har tatt ned til synes det er fint at jeg deler de her på bloggen, men jeg sier at det skal de ikke si ja til hvis det føles feil. Det er lov til å si nei. Jeg får tilbakemeldinger på at de ordene som kommer gjør godt for det mennesket de er ment for, det er healing i dem. Det rare er jo at ordene treffer ofte ting de har opplevd eller sliter med, enda jeg ikke kjenner mennesket jeg tar dem ned til. Det blir mange rørende menneskemøter av det.

 

Du er så engasjert i livet og de rundt deg

Du vil så gjerne gjøre så mye og enda mer

Og mer og mer og mer

Hele verden vil du så gjerne redde

Du strekker ut hender til alle du når

Men gjør du det samme med deg selv, skal tro

 

Du vil opp og du vil frem

Og helst skal det gå veldig fort

Noen ganger for fort

Du setter på det ekstra giret så fort du får mulighet

Men hva med balansen

Klarer du også å gå på de lavere girene

 

Du elsker din åndelige utvikling

Du elsker alt som skjer rundt deg

Men det går heller ikke raskt nok for deg

Vårt råd er å roe ned

Lære deg å la tingene komme til deg istedetfor at du søker dem

Lære deg litt stillstans

Bare være i deg selv uten at du skal oppnå noe

Uten at du må se resultater

Det er ikke nødvendig å høste til enhver tid

Noen ganger må frukten få tid til å modnes

Den skal gå fra å være frø, til å bli kart, til å sakte modnes

Først da skal frukten nytes

 

Alt vil komme til deg

Men ikke så raskt som du ønsker det

Og ved at du stresser det, tar det lengre tid

Du glemmer å lytte

Du glemmer å lytte til din indre stemme inni deg

Du lytter for så vidt til hjertet ditt

Du lar deg lede til en viss grad

Men etter at du har lyttet og latt deg lede, går du enda lenger

Du stopper ikke i øyeblikket og nyter fruktene

Du vil så gjerne så igjen med en gang

Du vil ha større frukter, finere frukter, mer av dem

 

Vi elsker din iver og ditt engasjement

Det er en viktig del av deg som ikke skal begrenses

Men stopp opp innimellom og lytt

Pust

Ta deg til til å puste på

Ta deg tid til deg selv, ikke bare alle andre du så gjerne vil være der for

For du ser dem

Du ser alle de du kan være der for

Det er beundringsverdig

Du har et røntgensyn så du ser hvordan andre har det

Men hvordan har du det selv

Ofte tar du inn andres smerte i håp om å lindre deres

Da er faren der for å gå tom

Det har du og smakt på

Det gjorde deg litt engstelig en stund

Men i gleden over å hjelpe, glemmer du deg selv igjen

 

Vi vil ikke ta fra deg den gleden

Den er vikig

Men vi ønsker for deg at du og ser deg selv i det store bildet

Du må ta vare på deg selv

Du kan ikke brenne lyset i begge ender og tro at det varer evig

En del av din åndelige utvikling, går på det med stillhet, med ro, indre ro

Turer alene i skog og mark eller med nesen i en bok

Søk litt mer alenetid

Det er stor åndelig utvikling i å søke innover

Det er våre ord til deg

Du har et sprudlende, godt vesen

Du er et godt menneske

Ta vare på deg selv og vern om din integritet

Ikke la deg vippe av pinnen om du får motstand for dine meninger

Stol på deg selv og din indre styrke

 

 

4 kommentarer
    1. Nydelig, og nydelig sang også 🙂 Har funnet litt meir tid aleine nå, ute, i våren. Det har vært deilig. Er som jeg må lære å være i stillheten.

    2. Anne Linn: Ja, det må læres 🙂 Jeg er mye i stillhet for tiden og nå øver jeg på dype meditasjoner. Det er ikke enkelt å lære et aktivt hode å slippe helt tak. Jeg fester meg jo ved hver en lyd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg