Ta på de riktige brillene

Med de riktige brillene på, ser man trær som er formet som hjerter

 

Det er veldig viktig å se klart og tydelig

Vi må ta på de riktige brillene

Også i symbolsk forstand

Vi skal ikke være så snar til å ta på de fordømmende brillene

 

Når man tar på de rette brillene da finner man hjerter, som potet

 

De forsonende er veldig fine

Det er også de som har en innfatning av ren kjærlighet

Det finnes også briller som oser av omsorg

 

Eller som Sørlandschips

 

Du kan ta på de brillene som gjør at du ser at dine medmennesker har det vondt

Toleransebrillene har kommet på markedet nå

De er helt gratis og bør tas på så ofte som mulig

 

Burde nok pusset brilleglassene når jeg spurte denne pusen om den ikke hadde tenkt seg ut en tur.

 

Noen briller er klar for å bli kastet

Det var de fordømmende jeg snakket om

Det var de som har glass hvor man ikke ser at man må gå i andres sko for å kjenne hvor de trykker

 

Jeg hadde ikke briller på når jeg snakket mildt og fint til denne voffsen jeg møtte når jeg var ute og gikk tur.

Med de riktige brillene på,kan jeg ikke forstå hvordan jeg kunne ta så feil.

Jeg så jo at den logret med halen.

 

Hvis en har glass en speiler seg i

Da skal en være forsiktig med å snakke stygt om andre

Det slår da tilbake på en selv

 

På baderomsveggen

 

Vask brilleglassene dine

Se tydelig og klart

Se med det gode som intensjon

I dag

 

Til og med som smør i stekepannen

 

16 kommentarer

Siste innlegg