Det stille hjertets kjærlighet

Alle som følger rmeg på bloggen min har nok forstått at jeg tror jeg blir ledet.

Hvem som leder meg, tja, det vet jeg ikke.

Alt jeg vet er at det er av det gode.

Når jeg var litt nede i frekvens noen dager, brukte jeg det i bloggen.

Jeg vet nemlig at når jeg er der, er det andre som er der også.

På den måten kan en oppmuntre hverandre.

Jeg bruker ordene for å finne løsninger, for lettere å løfte meg selv igjen.

Jeg skriver hvordan jeg føler det.

Deretter kommer svaret fra et sted jeg ikke vet navnet på

Noen kaller det sjelen, sitt høyeste jeg, andre gud, kilden, osv

Kjært barn har mange navn, og for meg betyr ikke navnene noe.

 

I og med at jeg føler jeg blir ledet, tror jeg derfor at mye ikke er tilfeldig

Jeg skriver disse innleggene nesten samtidig, alle tre etterhverandre i løpet av kanskje 20 minutter:

Først dette:

http://lillasjel.blogg.no/1460542345_13042016.html

Deretter dette:

http://lillasjel.blogg.no/1460547468_13042016.html

Etterpå får  jeg  disse ordene:
http://lillasjel.blogg.no/1460619792_lille_venn_ikke_fordm.html

Jeg stusser i det jeg har skrevet: Syng deg nå en stille sang om kjærlighet

Fornuften sier, hva betyr det, hvilken sang er dette.

Likevel forkaster jeg det ikke.

Jeg går inn på youtube og søker etter en stille sang om kjærlighet.

Stor blir min forundring når denne perlen dukker opp.

Den er aldeles nydelig og innmari treffende, rett og slett vidunderlig vakker.

Jeg har aldri hørt den før, men nå har jeg hørt den flere ganger og den gir meg ro i hjertet mitt.

Den beskriver jo kjærligheten.

Kjærlighet

Dette vidunderlige vakre

Dette som er så stort

Når vi bare lar det slippe til

Når vi  lar hjertet vårt fylles av det

 

Kjærlighet

Det varkeste av det vakre

Det sterkeste av det sterke

Også det modigste av det modige

Hvis du tør å elske fullt og helt, da vil du føle deg hel

Du vil ha det godt med deg selv

Tilfreds i livet

 

 

Det finnes ikke noe som kan slå kjærligheten

Den har den høyeste frekvens

Fyller du hjertet ditt med kjærlighet vil den fortrenge det vonde

Frykten må vike

Fordømmelsen og hatet får ikke plass

Kun de gode verdiene vil være tilbake

Du vil være i en sirkel av strålende godhet

Det er derfor du er her på jorden

Det er den oppgaven du har tatt på deg

Vie ditt liv til kjærligheten

Kjærligheten til alt som lever, til selv livet

Til menneskene og dyrene

Og for ikke å glemme deg selv

Det er nemlig der det begynner

Ingen kan åpne hjertet for kjærigheten hvis de glemmer seg selv på veien

Så elsk deg selv med hele ditt hjerte

Da kan du også ha plass til hele verden der inne

I dag

 

8 kommentarer

Siste innlegg