Mitt fotoalbum

 

Jeg har et fotoalbum

Det er ufattelig stort

Så stort at man ikke klarer å telle sider

Det har jeg inni meg

 

Inne i hjertet mitt gjemmer jeg alle de vakreste øyeblikk

Mine øyne fotograferer

Det gjør og min sjel og mitt hjerte

Der ligger et bilde av alle jeg er glad i

Familie, venner og bekjente av alle slag

Der er du som smilte til meg på butikken

Og den lille piken i barnehagen som var så henrivende

Der er alle de vakre sommerfuglene

Alle blomstene og trærne

De høye fjellene her hjemme og de vakre åsene i Toscana

Det er bilder fra havet, fra elvene og også fra små sildrende bekkefar

For ikke å snakke om alle dyrene

 

Der er lagret minner

Vakre minner fra alle mine år på jorden

Fra jeg liten pike var til jeg nå er bestemor

Hva da med de bildene som ikke er så vakre

Hva med de som gir en smerte og sorg

De er der også

De har jeg lagt i en egen liten mappe

De får ikke ta så stor plass

Den store plassen er forbeholdt det som er vakkert

De minnene sjelen min gledes over

Det er ikke alle bildene jeg fysisk husker

Det gjør ikke noe, for sjelen min husker dem alle

Hvert eneste sekund jeg har gitt den glede

Den ser på bildene og gir meg følelser i hjertet

Gode, velgjørende følelser av lykke

Akkurat nå har jeg fått en ny dag

Takknemlig kan jeg  sanke flere vakre bilder til mitt album

I dag

 

12 kommentarer
    1. morsmiddag: Det går nok desverre ikke, men man kan redusere de vonde følelsene man får ved å se på dem og tenke at man vil heller fylle på med så mye nye at de gamle får liten plass 🙂

    2. Jeg har også mange bilder med meg i hodet..og nesten bare fine fra barndommen..:)…men har opplevelser i livet senere som ikke er like hyggelig å se tilbake på..men slik er det jo å være menneske.. Ønsker deg en trivelig kveld :))

    3. Å så vakkert skrevet! Det største fotoalbumet er helt klart inni oss, med massevis av vakre bilder, minner og historier. Så er det jo sånn at det alltid er noen sider man ikke er så fornøyd med, men man får ikke endret på dem når de først er lagret. Heldigvis er disse i absolutt mindretall, men de dukker opp likevel – og av og til tror jeg at de blir forstørret når de dukker opp igjen – og det er så unødvendig. Sånne sider burde blekne og bli en bagatell når de sidene er bladd forbi. Takk for nydelig tolkning av albumet <3

    4. Smiler,, utrolig vakkert. Du er full av empati og sanser som evner å se ting rundt deg som ikke alle ser.. Jeg har jo ikke vært mye på bloggen din da 🙂 Men aner en poet som bobler over av inntrykk .. fra den enkleste og kjedeligste turen fra og til jobb 🙂

    5. Du har så mange de vinklingar på ting. Når eg les det du skriv endrar det faktisk tankemønster. Litt og litt. Album, ja. Har scanna slides i det siste… minnebanken er stor😊 Det å vera til stades eige liv, nærvær, sjå detaljar, ta det inn…. må øvast og øvasr Men litt og litt. Takk !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg