Med løfte om gode dager

Energiene er så sterke
Jeg setter meg ned for å hvile
Jeg lukker øynene
Jeg tar inn stillheten
Kjenner solens stråler varme meg
Gir meg en lovnad om gode dager

 

Det er som om jeg er pendelen i en klokke
Kroppen svaier lett fra side til side
Og den roterer i små sirkler
Det er som om den leter etter balansen
Etter røttene

Jordingen
Min kropp har for stor produksjon av stresshormoner 
Derfor skal jeg ta livet med ro
Kanskje det er derfor kroppen søker etter jording
Jeg sitter jo ute blant de mektige fjell

Her skal jeg tilbringe mye tid fremover
Jeg skal ta med termos og niste
Høre på fuglene og vannet son sildrer
Jeg skal stå blant de store trærne og høre løvet kviskre til meg
De gleder seg på mine vegne
De deler generøst av sin energi

Jeg nyter øyeblikket av fred
Jeg klikker lagre som i mitt hjerte
Lagre som Lykke
I dag 

 

12 kommentarer

Siste innlegg