Hipp hipp hurra

 

Jeg har hatt legetime og er så glad.

Jeg er så innmari glad at jeg nesten blir stresset i kroppen.

Og det er det jeg skal unngå.

Stress

Nyeste prøvene mine viser at stoffskiftet mitt har blitt altfor høyt selv om jeg har gått ned på medsin.

Det vil si at mitt naturlige stoffskifte tar seg opp.

Det er helt fantastisk.

 

Skal tro hvor mange leger jeg har hatt før denne engelen dukket opp.

Denne engelen som fortalte meg at jeg hadde for lite jod i kroppen.

Kanskje hadde jeg noen erfaringer jeg skulle gjøre meg, før jeg kunne bli friskere.

Erfaringer er jo lærdom, selv om de ikke er er gode.

Jod er essensielt for stoffskiftet, for hud,hår og negler og slimhinner og vektnedgang.

Hun bekreftet også mye av det jeg selv har funnet ut.

Jeg sover tre timer mer enn han jeg bor sammen med hver natt.

Det har jeg gjort hele vinteren.

Hun sa at er kroppen stresset, trenger den å sove mer for å stresse ned.

Når jeg skal gå tur, skal jeg stoppe og hvile når jeg girer meg opp.

Jeg skal ikke stresse opp kroppen før jeg har fått stoffskiftet mitt stabilt.

Meditasjon er et viktig verktøy for stressmestring.

Det er stressmestringen som har vært min akilleshæl hele tiden.

Kroppen girer seg opp.

Det får ringvirkninger for resten av kroppen.

Stigende insulinproduksjon og fettlagring

Dette er ganske så typisk for de med lavt stoffskifte

Jeg skulle også drikke mer vann, ca 1,5 liter hver dag.

Er kroppen dehydrert vil den ikke gå ned i vekt for den vil spare.

 

Nå er jeg på en bred vei.

Jeg har gått ned i vekt selv om jeg har sittet på rævva og lest bøker.

Jeg har ikke hatt energi til å gå turer.

Fortsatt har jeg ikke noe overskuddslager så jeg blir fort sliten.

Da får jeg influensaverk i kroppen og forstår at jeg skal hvile.

Nå har jeg gått ned på medisindose, formen stiger og jeg er klar til å begynne å gå igjen.

Jeg har heller ikke gjort noe med kosten.

Eneste endringen jeg har gjort er at jeg spiser knekkebrød bakt med kun havregryn, frø, valnøtter og mandler til kveldsmat.

Før hadde jeg grov rug i knekkebrøene mine.

Legen sier jeg skal unngå mel og sukker før jeg går til sengs

Derfor  har jeg kuttet ut rug når jeg baker knekkebrød.

 

Det er rett og slett helt fantastisk.

Seks tabletter med Kelpasan hver dag gjør susen.

Men ta ikke jod hvis ikke legen sier det, det kan være skummelt.

Akkurat nå kan jeg gjøre som legen min sier.

I dag

14 kommentarer

Siste innlegg