Den viktige gleden

 

Glede er veldig viktig for meg

Når den inntar kroppen min, blir jeg løftet både fysisk og kroppen

Det må ikke bare være de store tingene

Det er ikke så mange av de

De er de små som er mest verdifulle

De er det nemlig mange av…..

Hvis du legger merke til dem

Hvis du gir dem fokus

Hvis du er villig til å bruke litt tid på dem

Hvis du ser hvor viktige de er for deg

 

Fredag var jeg litt nede, ikke mye, men litt

Jeg satt foran pc-en og lette etter ordene

Jeg visste de skulle ut, men jeg psyket meg litt ned

Jeg sa til meg selv at i dag blir det ikke noe

I det jeg tenkte tanken, skjønte jeg at  jeg hadde gått meg litt vill

For det første måtte jeg ha tillitt

Jeg vet at når jeg er rolig og har tillit, kommer bestandig ordene

Det gjorde de også 

Det var dette innlegget

http://lillasjel.blogg.no/1456481842_fortell_dem_om_blklok.html

 

Alt henger sammen

Det har jeg jo sett så mange ganger

Innlegget handlet jo om glede

Jeg kjente hvordan jeg selv ble løftet, bare av å skrive om gleden

Det endret seg i kroppen min

Noen timer senere, har jeg allerede mange små gleder

Jeg har vasket alle gulvene mine

Det er helg og i morgen skal jeg i vennelag

Det er fyr i ovnen

Jeg siger ned i godstolen min, ser på opptak av koseprogrammene mine

Jeg ser på favoritten MasterChef Australia

Og stor er gleden når første programmet er slutt og jeg oppdager at det faktisk er en episode til, jeg ikke har sett

Det blir nok mange gleder å putte i sekken

I dag

 

16 kommentarer

Siste innlegg