I dag tenker jeg takknemlighet

I dag tenker jeg takknemlighet

Solen skinner inn på stuen

Den viser meg skitne vinduer og støv på gulvet

Tenk nå er den tilbake etter et fravær på tre måneder

Vi går lysere tider i møte

Det gleder jeg meg over

 

Brøddeigen står til heving

Det kommer en liten venn på besøk

Han er så glad i å få brød av bestemor

Her en dag han kom på besøk hadde jeg noe til ham

Jeg husker ikke hva det var, men jeg sa at bestemor har noe til deg i dag

Han spurte forventningsfullt: Bø? (brød)

På bildet har han med seg to brød

Han ville nemlig at onkel skulle få et også

De kjørte derfor til onkel for å levere brød

Koselig

Lammekjøtt står  og trekker på ovnen

I dag serveres det hjemmelagd potetball med saltet lam, pølse, bacon og kålrotstappe

Hvor mange som kommer, vet jeg ikke enda

Jeg er takknemlig

Jeg har ikke fysisk form for tiden til å være så mye ute

Jeg kan ikke dra på ski eller gå lange turer

Men jeg kan lage mat og bake brød

Det er noe jeg mestrer

For meg er det viktig

Dette å finne de tingene man mestrer

Kanskje er det ikke tilfeldig at man liker akkurat de tingene man mestrer

Takknemlig er jeg

I dag

 

 

 

14 kommentarer
    1. Koselig å få besøk av barnebarn 🙂 viktig å gjøre det man man mestrer, da synger hjertet av glede 🙂
      Ønsker deg en fin søndag 🙂

    2. Det er virkelig en deilig tid vi går i møte nå som sola begynner å komme høyere på himmelen. Gleden over å se den og kjenne varmen i ansiktet, får meg fort til å glemme at jeg burde ha pusset vinduer og tørket støv :o))
      Så koselig å få besøk av barnebarnet, og flink var han jo også som er med å leverer brød :o))
      Må spørre deg om noe… Er det flere i familien din som blogger? Mener jeg har lest noen innlegg av en ung jente med samme etternavn som deg, og som også bodde på samme sted som deg.

    3. Å så skjønn liten plutt. Tenk at han ønsker seg brød! Ja da må han jammen få det også. Skjønner godt at du ønsker å glede han lille karen her 🙂 Skitne vi duer og støv på gulvet betyr ingenting mot et smil fra en man kan glede 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg