Hvordan blir sjelen skapt, skal tro


 

Jeg funderer på ganske så mye

Det er en del av min natur

Jeg er fortsatt den lille,nysgjerrige piken

Inni meg

Jeg spør fortsatt hvorfor det da

Hvordan henger det sammen

Jeg tror ikke på noe hvis det ikke føles riktig

Jeg spør om vi har levd mange liv

Shopper vi liv

Trenger sjelen vår mange liv for å utvikle seg

Nå for tiden sier kroppen nei

Det er ikke sånn det fungerer

 

Jeg tror, og legger vekt på tror

Og jeg legger vekt på nå, for i morgen kan jeg tro noe annet

Når et menneske skal bli født,må det en kropp til

Inni denne lille kroppen skal det være et liv

En ånd, en sjel må på plass

For et mirakel det er

Jeg ser for meg at den sjelen blir spunnet som et rosa sukkerspinn

Spunnet av energitråder

Tråder av energi

Energier tilpasset det livet en skal leve

Kanskje får vi to tråder fra Jesus og en fra Jomfru Marita, en tråd fra gudinnen Isis, to tråder fra en tyrann for at vi skal kjenne på smerten, fem tråder fra en snill jordmor, 10 tråder fra en tiippoldemor, 7 tråder fra Marilin Monroe, 1 tråd fra Charlie Chaplin, 4 tråder fra Mor Teresa, samt mange tråder til, fra mange mennesker som har båret de samme energiene i sin kropp, mens de var på jorden

Alle disse skinnende hvite energitrådene blir så spunnet sammen til en sjel

De som er åpne nok, kan lese disse energiene

De kan følge dem tilbake i tid

Lese hvor de har vært før, hvilket menneske som har båret dem i sin sjel

Når så dagen er kommet, dør kroppen

Sjelen går tilbake til kilden

Energiene vil leve videre

Kan vi lese energier, kan vi oppnå kontakt

Jeg tror og at de sjeler som i årene fremover blir født, blir annerledes

Lysere, lettere, åpnere, fyllt av mer kjærlighetsenergier

Flere tråder kjærlighet, færre tråder hevn og hat og fiendskap

Eller det håpet mitt som sier det

I dag

 

ps. Etter at jeg hadde skrevet disse ordene, gikk jeg på badet og denne lå på gulvet.

Ja, har sikkert sin naturlige forklaring, pus har kanskje funnet den et sted og lekt med den. Den er spunnet av skinnende tråder og når lyset treffer den skinner den som glitrende diamanter. 🙂 Akkurat som sjelen i et menneske. <3


 

4 kommentarer
    1. Stilige tanker. Ja, det der har jeg også tenkt mye på, og skrevet en lang fantasihistorie om også. Tror det er sunt å undre seg litt. Svarene får vi ikke, men det fikk meg til å smile ved tanken på det spindelvevet ditt! 🙂 Ha en herlig dag! 🙂

    2. Sånne funderinger kan føre til mange slags teorier og fantasier 🙂
      Og vi er nok satt sammen av ganske mange slags komponenter for å bli som vi er, og for at hver og en av oss skal være unike 🙂 Herlig å få satt litt ord på tankene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg