Kroppens mirakler

Av og til er hodet fullt av skriveideer

Andre ganger er det tomt

Jeg stoler på at det som skal skrives, det kommer til meg

Kommer det ikke noe, da lar jeg være

I dag er det gleden som igjen står i fokus

Det å glede seg selv

 

Det er nemlig viktigere enn du tror

Gleder er kroppens mirakler

Jo flere du klarer å presse inn, jo bedre

Ikke rart at glede er et av de temaer som stadig går igjen

Egentlig føler jeg at jeg er i en sirkel der de samme ordene svever rundt

De daler bare ned  igjen på ulikt vis

Og glede er den som var sterkest i dag

 

 

For meg har denne pappesken et innhold jeg har gledet meg til

Helt fra jeg bestilte

Jeg koste meg

Jeg gledet meg over ordrebekreftelsen

Jeg kjente forventningen

Meldingen om pakke ankommet

Den ligger der og venter på meg

Jeg gledes stort

Takknemligheten er stor

Disse følelsene gjør så godt for kroppen min

 

 

Det må nemlig ikke være de store tingene

Ikke store opplevelser, men små

Små gleder kan også være store

En tur ut i naturen

Favorittserien din på tv

God mat og gode venner

En biltur helt for deg selv

Et smil fra en ukjent på butikken

Og for meg, en hel kasse bøker

Seks nye bøker til den nette sum av 330,-

For et kupp

Jeg gledes

Hva gjør du for å glede deg selv

I dag?

 

8 kommentarer

Siste innlegg