Selvhealing


Jeg fikk denne fine kommentaren og spørsmålet i går, men det ble for liten plass å svare som kommentar, dessuten er det fint å reflektere litt over det for min del også, så jeg skriver det her i et nytt innlegg.

Jeg har ikke spurt så mye om dette før, men mener du at healingen kommer fra folkene selv? At healere bare er med å setter i gang prosessen? Jeg bare lurer fordi jeg ikke vet 🙂

Spørsmål fra:  http://frodith.blogg.no/

 

 

Her ser man det lyser rundt hånden til Anne-Berit Ingebo når hun gir healing til hesten.

 

Jeg gjør oppmerksom på at dette kun er mine meninger og min tro.. Jeg sitter ikke på noe fasit.

Når jeg har besøk av en som ønsker healing, liker jeg å legge hendene på dem, gjerne på nakke og skuldre. Så  sier jeg at vedkommende er nå sjefen og bestemmer over timen. Det kan snakkes eller ties, vedkommende kan sove eller være våken, alt er opp til den som sitter der.

Mens vi sitter sånn får jeg ofte opp bilder eller bare ting jeg vet inni meg. Da går jeg ut fra at det er kroppen som gir meg disse opplysningene. Jeg kan ikke tvinge opplysninger ut av en person som ikke bevisst eller ubevisst ønsker det. Hvis de ikke vil, da stenger den kroppen av for informasjon.

Det kan være opplysninger som at de har vært vitne til en brann, de har mistet et barn, blitt stengt inne, kjeftet mye på, osv. Hvis det føles riktig, spør jeg om disse tingene. Det kommer an på hvilken dialog vi har mens healingen pågår. Det å få opp disse tingene føler jeg er veldig viktig, for jeg tror ikke at jeg hadde fått sett dem hvis ikke det er opplevelser kroppen har lagret på. Ofte kan det være nok å bli bevisst dem, så blir man friskere og har lettere å få tatt fatt på ting som må endres. Det kan og være livssituasjonen i dag. Redsel for å bli forlatt, sorg, stress, osv

Noen kan gå hjem og jeg kan møte dem senere, få en kjempeklem og de kan si at de har fått livet snudd opp ned. Alt er forandret, gjerne ved hjelp av kun en time.  Noen trenger flere timer ,mens andre forteller at det har ikke hjulpet i det hele tatt.

Så kommer jeg til det du spør om. Hvis jeg hadde styrt healingen , da ville alle blitt frisk som en fisk. Jeg vil bare godt for alle mennesker. Jeg vil de skal ha det bra.

Men jeg kan ikke styre det. Det er opp til kroppen som mottar. Denne kroppen må ta imot energiene og behandle de. Ofte kan noen komme og ha vondt i en fot, men det kan være en blokkering i nakken som er grunn til at foten har vondt.

Hvis en person har vondt i hendene fordi denne har feil arbeidstilling på jobb. Da må det endringer til. Det hjelper ikke å komme til meg som healer uten at de er villig til å gjøre den endringen. Eller hvis kroppen din har vondt fordi du spiser og drikker helt feil, da må det  også endringer til. Ofte er det endringer som er viktige for de som er syk og det kan ikke jeg hjelpe dem med. De må gjøre det selv. Hvis noen har eksem fordi de stresser og jeg gir de healing og  ideer og forslag for å redusere det stresset ,men de mener at det ikke vil hjelpe dem, ja da hjelper det ikke.

Dette bildet er tatt med et mobilkamera og det er jeg som går gjennom parken på Arthur Findlay College, samme tid som de to nederste bildene.

 

Mange healere liker  å briljere med hvor mange de gjør friske, men jeg tror altså ikke at de kan ta æren alene. Ja, noen er helt klart flinkere enn andre. Slik som Snåsamannen.

http://dr-overbye.no/snasamannen/

Som Dr. Øverbye skriver i denne artikkelen så har kroppen en evne til å helbrede seg selv. For meg er healing kun en hjelp til at det kan skje. Derfor kan ikke en som vil bevise at healing er svindel gå til en healer og få hjelp. Ikke fordi at healeren ikke er flink nok, men fordi vedkommende egentlig ikke vil ha noe hjelp. Veldig mye sitter i hodet på oss. Vi skaper mye selv uten at vi er klar over det. Det viser placeboeffekten oss. Det er også en form for selvhelbredelse. Vi tror vi blir frisk og så blir vi det ,fordi vi tror det. Og,nei, jeg sier ikke at alle kan bli det 🙂 Noen blir jo også mirakuløst frisk uten å gå til noen, selvhelbredelse.

Som Joralf Gjerstad  legger vekt på, så formidler han Gudskraften.  Han sier at Gud har gitt han denne gaven. Jeg liker å tenke logsik og  derfor tror jeg at når noen kan kan bruke energier på denne måten, ja da kan alle det. Akkurat som sangstemmen. Alle kan synge, men ikke alle synger fint og ikke alle kan lære det  heller. Jeg tilhører ingen religion, men som Gjerstad tror jeg på det gode og jeg tror på at det er en universell kraft og universelle energier vi kan bruke som et verktøy for å bli friskere. Ofte i kombinasjon med annen behandling. Det er viktig å bestandig oppfordre til å snakke med lege eller psykolog eller annen fagpersonell.

Slik jeg jobber, bruker jeg mye spørsmål. Jeg vet at man skal være forsiktig med hva man sier. For det første er jeg ikke fagutdannet, for det andre har ikke jeg svarene for andre. Derfor sier jeg bestandig fra at jeg må ikke ha rett, det kan være det motsatte som er riktig og at jeg prater kun fra mitt ståsted og fra mitt hjerte. Jeg vet at mange mener at som healer skal man ikke si noe som helst, men for meg blir ikke det naturlig. Jeg opplever  at  den gode samtalen kan være en viktig del av healingen. Jeg lover heller ALDRI at noen skal bli frisk, for som sagt så mener jeg at det er ikke opp til meg.

Jeg tror og at om få år så kan denne energien måles fysisk og vi får fysiske bevis. Jeg synes bildene jeg tok i høst var fasinerende, for for første gang fikk jeg bilder av energier. Med mitt gamle kamera. Med det kameraet har jeg tatt mange tusen bilder og aldri fått et energibilde før. For meg som liker å være logisk tenkende betyr det at energier nå er sterkere og mer synlige enn de har vært før.

 Vet ikke om det var nok svar på spørsmålet, men jeg er åpen for flere spørsmål jeg. Det er jo dette jeg brenner for.

Egentlig kunne jeg svart:på spørsmålet ditt slik : Ja, det tror jeg 🙂

Jeg stiller ofte kamera mitt slik at det tar to bilder etterhverandre, en med og et uten blitz, disse to bildene er tatt på denne måten, altså i samme sekund. Det nederste med blitz.

 

10 kommentarer
    1. Så veldig godt forklart!
      Jeg jobber også som healer og jeg også jobber på (nesten) samme måte som deg! <3
      Og når jeg skal forklare, er det mange av de samme ordene jeg bruker, som du har brukt i dette fine innlegget ditt!
      Håper MANGE leser dette, slik at flere kan forstå! <3 Klem til deg <3

    2. Unni: Takk 🙂 Ja, jeg er veldig opptatt av healing og å forklare at det er ikke noe overnaturlig, men helt naturlig, akkurat som alle våre andre sanser <3 Det er noe alle kan lære seg å utvikle og med det hjelpe hverandre. For når man utvikler disse sansene, vil man heale hverandre uten at man er klar over det også, bare ved å være sammen i vennskap 🙂

    3. Takk for et flott innlegg, jeg er helt enig med deg. Og jeg syns du beskriver healing på en veldig fin måte, og at du har en god tilnærming og innstilling til healing.
      Det var inspirerende å lese, mye å ta med seg videre her.
      Gleder meg til å fortsette å følge bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg