Healing

Min lidenskap og det jeg virkerlig brenner for nå er healing.

Og tenk at for noen år siden trodde jeg ikke på det.

Men hva gjør man da, når man selv begynner å få varme hender?

Enten ignorerer man det og fornekter det,

ja, gjorde det i mange år,

eller man tar tak i det og utforsker det.

Jeg er jo født forsker.

Alle er vi det som barn, er vi ikke?

Vi er født nysgjerrige og åpne for livets underfundigheter.

Åpen for alt vi ikke helt forstår.

Da er det fint å være det også som voksen.

 

 

Healing er ikke noe tryllemiddel.

Man knipser ikke i fingrene og så blir alle frisk.

Det er ikke alt man kan bli helt frisk av.

Mye kan man derimot leve bedre med.

Mye sitter i hodet vårt.

Jeg fant denne artikkelen av Dr. Øverbye.

http://dr-overbye.no/snasamannen/

Den handler om mekanismene i hjernen vår som kan hjelpe oss å bli friske.

Selvhelbredelse.

Det er det healing er, hjelp til selvhelbredelse.

Når jeg healer, kan jeg ikke styre healingen.

Jeg har ingen simsalabim.

Det jeg kan gjøre er å hjelpe folk til å sette i gang prosesser.

Det kan være blokkeringer i kroppen eller det kan sitte i hodet.

Det jeg opplever er at ofte kan jeg se ting personen har opplevd.

For meg som tenker logisk, vil det si at kroppen til personen forteller meg dette.

Da må det være viktig.

Men jeg kan ikke gjøre dette, det er opp til personen selv.

Det er denne som må ville endre på de ting som må endres.

Det er en av de viktigste mekanismene, viljen til endring.

 

 

Nå er det jo Snåsamannen et hett tema.

Og det som forundrer meg stort er sinnet det fremkaller hos mange.

De stiler opp foran kinoen og demonstrerer.

Hvilken drivkraft er det som for folk til å gjøre det.

Greit nok, at man ikke tror.

Det må man få lov til.

Men man må la andre få tro det de vil også.

Hvorfor bli sint fordi noen andre tror noe annet enn deg selv.

Hvorfor dette ønsket om å sverte og sjikanere.

Det er stadig noe kampanjer på sosiale media for å sverte de som driver med åndelig arbeid.

Personer som legger til healere og åndelige grupper, bare for å sjikanere dem.

Hva er det som driver dem.

De kan ikke ha det godt inni seg.

De har definitivt hatt godt av litt healing.

 

 

Joralf Gjerstad er en mann som tror på Guds kraft.

Han er opptatt av det gode.

Akkurat det er noe vi alle bør ta til oss.

Vi bør prøve å gjøre det som godt er.

Det er helt ok om man tror at healing ikke virker, men man kan likevel tro på det gode.

Prøve å la de gode energiene fylle kroppen.

Alle ganger vi snakker stygt om noen eller til noen forurenser vi kroppen vår.

Det gjør oss sykere, ikke friskere.

Så uansett om hva du tror på, så konsentrer deg om deg selv.

Respekter at andre mener noe annet.

Ønsker man respekt av andre, da må man selv vise respekt.

Sånn er det bare.

Selv trenger jeg å øve enda mer på det.

I dag

 

Han sier at det han gjør er naturlig. Det er ikke en film om noe overnaturlig. Det er en film om hva som oppstår i møte med godhet, når man ikke blir vurdert, men sett, sier Olin.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Margreth-Olin-Snasamannen-har-vart-en-utrolig-stotte-for-meg-8310174.html

http://hannekristinrohde.no/tenk-at-en-manns-gode-intensjoner-og-gjerninger-kan-provosere-frem-sa-mye-aggresjon-han-og-tunellsyn/

#healing #Snåsamannen

 

10 kommentarer
    1. “Hva ville kjærligheten ha valgt”. Det var ord som traff meg veldig nå! Jeg leste innlegget som Dr Øverby har skrevet! En klok kar virker det som…… 🙂

    2. Jeg har ikke spurt så mye om dette før, men mener du at healingen kommer fra folkene selv? At healere bare er med å setter i gang prosessen? Jeg bare lurer fordi jeg ikke vet 🙂

    3. Kan jeg spørre om det skjedde noe forut når du fikk varme hender? Er jo litt spesielt siden du ikke trodde, og til og med ignorerte…
      Jeg er forundret over den hetsen og negative engasjementet filmen om Joralf får…. Man kan bare lure på hvorfor…., hvorfor ikke heller undre seg over dette fine som skjer……

    4. maiken: Ja, det kan jeg prøve å skrive litt om i et annet innlegg. Spennende spørsmål å tenke litt over for min egen del også, for det har egentlig bare kommet av seg selv på et vis 🙂
      Ja, jeg forstår at noen mener det er svindel og lureri, men det er jo så mye i dag som er svindel og lureri som ingen demontrerer mot, mens dette får et sånt sinne frem i folk. Merkelig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg