Se deg selv.


Jeg synes dette var veldig moro. Å se forskjellene med tekst på bilde og når de er adskilt. Noen ganger blir teksten annerledes, andre ganger kommer bildet til sin rett slik kunstneren malte det. Det var jo bilde uten tekst som inspirerte meg og ofte får jeg ikke brukt bilder fordi teksten vil ødelegge bildet eller det er ikke plass rett og slett. Hvis det ikke blir noe av bøkene, så har jeg jo blogginnlegg et år fremover men da ville vi vel blitt lei. Vi ønsker variasjon. Her er bilde og tekst fra boken med bilder av Tina Klitgaard Eriksen. Den har jeg kalt Reisen i vårt indre.

Se deg selv.
Se hvem du er.
Speile deg gjerne
i andre,
men kun for
å finne deg selv.
Det er så lett
å se andre,
men det kan være
så vanskelig
å se seg selv.
Det er kun deg selv
du kan endre.
Det rare er at når
du endrer deg,
vil verden rundt deg
virke annerledes
Alt er opp til deg selv
og dine valg

18 kommentarer
    1. Åh, den teksten traff meg veldig! <3
      Fine bilder, og fine tekster. Noen gang best alene, men andre ganger best sammen! Vanskelig å si.. Ønsker deg ei fin helg! 😉

    2. Ja, det var forskjell. Teksten “snakket” og berørte meg mer når den var innhyllet i fargene fra bildet. Samtidig ble ansiktet og dybden i bildet forsterket MED tekst. Uten teksten var bildet i seg selv helt fantastisk, men teksten gjorde at blikket og ansiktet liksom gled dypere inn i bildet. En fin tekst. Jeg holder på å finne meg selv, og jeg er så full i farger 🙂 🙂 Derfor likte jeg den teksten veldig godt 🙂

    3. Jeg foretrekker nok at teksten står under, fordi det er lettere å lese den og fordi bildet ikke blir forstyrret av teksten. Ellers er det jo dette vi vet så godt : Vi kan ikke forandre andre, bare oss sjøl og hvordan vi forholder oss til omgivelsene…..men så er det PRAKSISEN, da! Der klarer jeg det langt fra støtt, sjøl om jeg kan det i teorien…… 😉

    4. karidansen: Jeg klarer det ikke jeg heller, men jeg er blitt mye mye flinkere. Jeg har faktisk fått endret mye ved å endre meg selv, men 100 %, nei,hehe. Men det er kanskje ikke noe mål heller 🙂

    5. BareMonica: Ja, det er morsomt å se hvordan hjernen fungerer og for andre blir det motsatt av deg igjen, det er forskjellig fra person til person 🙂 Men når jeg bruker bilder på Lillasjel på facebook, må jeg ha tekst på bildet, hvis ikke faller hele konseptet bort 🙂

    6. Nydelig bilde, og teksten til passet utrolig godt til. Ikke minst er det sant. Man kan kun endre på seg selv, og ikke minst vil da verden bli litt annerledes:)

    7. Både bildene og orda er fine. Jeg opplever det mer utilgjengelig når orda er satt inn i bildet. Så opplevelsen blir bedre når bildet og orda får like mye plass hver for seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg