Jeg prøver å la føttene bestemme men de er vel styrt av hjernen

Isfjorden, Rauma Kommune, Møre og Romsdal. Der bor jeg 🙂

 

Jeg har en hovedprioritet akkurat nå

Jeg skal ut og gå en liten tur

Om ikke hver dag, så flere dager i uken

Det er viktig for meg å bevege meg og å få lys og frisk luft

Hvor langt jeg skal gå, vet jeg ikke når jeg starter turen

Kanskje bare til postkasen

 

Jeg prøver å være nøytral

Tenke at jeg lar føttene bestemme

Men så er det vel hjernen som styrer føttene

Det er viktig uansett hva man gjør, å ikke gjøre for mye

Da kan det gå utover mestringsfølelsen

Jeg kan gå et stykke oppover bakken, halve bakken, hele bakken, en liten runde, en større runde, en stor runde eller en kjempestor

Jeg har nemlig alle muligheter

Jeg har hele tiden et valg

 

I dag gikk jeg et stykke oppover bakken

Var veldig usikker på hvor langt jeg skulle

Det har kommet litt snø, men jeg har brodder

Jeg gikk oppover bakken til første kryss

Der blir kroppen og hjernen stående noen sekunder og diskutere

Tar vi til høyre og går en liten runde eller snur vi

De var ikke helt enig

Føttene tar til høyre mot runden

Ja vel tenker jeg

Jeg går et par hundre meter og så snur føttene og går tilbake dit vi kom fra

Det ble ingen runde likevel

 

Jeg med alle mine tanker spør hvorfor

Var det noen jeg skulle møte skal tro

Noen jeg ikke ville møtt hvis jeg gikk runden rundt

Var det henne som gikk over veien der

Var det henne som måket snø som jeg slo av en prat med

I det jeg runder svingen og skal gå ned til meg selv, kommer en bil

Det er en bekjent av meg

Hun smiler så fint til meg

Jeg kjenner hva det gjør med meg og jeg smiler tilbake

Kanskje var det nettopp det jeg hadde behov for i dag

Et fint smil fra et medmenneske på en helt vanlig hverdag

Tenk over det neste gang du møter noen

Selv om du ikke kjenner de

Et smil gjør veldig godt for en kropp

Så tusen takk for ditt vakre smil

Følg hjertet ditt og lytt til kroppen

Det er ikke bestandig vi vet hvor vi skal eller hva vi skal

Vi må bare ta et steg i gangen

I dag

 

8 kommentarer
    1. Et eventyrlig bilde der:) Det er flott å komme seg litt ut. Jeg sliter veldig med det for tiden, dørstokken er visst litt for høy for meg for tiden. Men det løser seg vel etter hvert, jeg får tro på det:) Ha en flott dag videre:)

    2. birdbay: Den har vært høy her også noen dager nå, snøen har fått skylda, men nå skal jeg gå ut en liten tur, om så ikke mer enn så å henge opp klær og hente posten. Henger klær ute under tak 🙂

    3. Så utrolig bra..
      Jeg har latt mine føtter bestemme fart og lengde.. Etter at jeg har latt meg selv bestemme at jeg skal.
      Har et mål.. Når jeg når det vet jeg ikke, men jeg skal ut hver dag, og jeg går som oftes lengre enn tenkt.
      Møter mange, og jeg smiler og hilser. Noen ser rart på deg, mens andre smiler tilbake..
      Det er det beste..:)

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg har litt frykt for å pushe, for det er det jeg har gjort galt før, pushet utfor kanten og hatt for store mål, så nå er en del av jobben å roe ned og ikke prøve for mye:)

    5. Ikke helt lett alltid når føttene og hodet krangler og ikke er enige. Men det er sant. Lytt til kroppen og hjertet. 🙂 Mye kan hende, kanskje akkurat det du har behov for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg