En innrømmelse kan gi ny innsikt

Jeg må bare innrømme det

Jeg er giddeløs for tiden

Det er liksom ikke noe tak i meg

Dagene består mye av burde burde

Jeg forventer liksom at jeg skal gjøre mer

For det jeg gjør, er veldig lite

I dag skulle jeg ha vasket gulvene mine

Når man er giddeløs fra før og har husarbeid som venter, ja da spretter ihvertfall ikke jeg opp

Jeg er ikke noe glad i den type arbeid

 

 

Hovedprioriteringen min er å gå en tur ut

Om så bare opp i postkasse

Det er ganske så fint ute, men når man føler seg lat, er dørstokkmila høy å komme over

Jeg truer likevel på meg skoa

Jeg tenker at jeg skal ihvertfall utenfor døra

Når jeg først har kommet ut, får kroppen bestemme resten

Da lar jeg liksom føttene leve sitt eget liv

Av og til vil de snu fort, kanskje gå en annen vei, eller gå litt lenger enn vanlig

I dag har de visst mest lyst til å snu i døra

 

Du verden hvor jeg er negativ

Hvordan skal jeg forvente at ting blir bedre når jeg psyker meg sånn ned

Subber beina i bakken og sukker og stønner

Så kviskrer en liten stemme i mitt hode

Kjære lille venn, se opp, se frem

Se det store bildet

Ikke bare se ned i bakken

 

Ha store vyer

La drømmene dine komme i hodet ditt

Det er de gode tankene som skaper de gode dagene

Du vet det jo så godt

Løft blikket ditt nå

Se frem i horisonten

 

 

Jeg så gjør

Jeg løfter blikket vekk fra de svarte skotuppene

Jeg ser fremover

Jeg ser oppover

Wow, for en effekt

Jeg blir som forvandlet

Energien blir en annen

Det er bare så innmari vakkert

Men denne lille øvelsen kan gjøres inne også,

hvis du er sliten

 

 

Løft hodet opp

Se fremover

Dra inn pusten og pust sakte ut

Gjenta noen ganger

Kjenn hvordan energien stiger i kroppen

Vidunderlig

Jeg gikk lenger enn jeg hadde planlagt

Gulvvasken?

Nei, den tar vi ikke

I dag

#Isfjorden #Rauma # Vengetindene #Juratind #Kirketaket #Tverrberget

20 kommentarer

Siste innlegg