Merkelige ord

I dag skal jeg publisere enda mer rare ord.  Det er som om flere innlegg er blandet sammen. Egentlig tenkte jeg at jeg ikke skulle poste de, for jeg føler at det er noe som ikke stemmer. Samtidig føler jeg det er viktig for meg selv å dokumentere hvordan ordtilstrømmingen nå er i endring. Slik det har vært så har jeg fått noen ord i hodet, gjerne de første og så har jeg satt meg ned og skrevet et innlegg. uten å tenke over og gruble på hva jeg skal skrive. Det som er blitt annerledes nå er at det på en måte er andre fortellinger iblandet de korte budskapene jeg før har hatt. Jeg føler det er læring for meg selv. Dette på å øve å ta ned de ordene som kommer. Ofte kommer disse ordene om kvelden når jeg har lagt meg, men nå har jeg bestemt meg for ikke å stå opp igjen  og skrive de ned. De må bare vente til det passer meg. Det kan være derfor flere er blandet kanskje. Jeg vet ikke. Disse ordene kom da i mitt hode samtidig som jeg skrev dem, jeg tenkte dem ikke først, men bare tastet i rasende fart, takknemlig for de to timene jeg hadde med maskinskriving på ungdomsskolen som gjorde at jeg lærte meg touch. 🙂


 

Lyset, kjære deg

Ser du lyset

Ser du hvor vakkert det er

Ingen kan ta fra deg lyset

ikke så lenge du går her på jorden

Du må i så fall velge det bort selv

Lyset er selve livet

Det er i kjernen av alt som lever

Alt liv må ha lys

Alt levende lever av lys

 

Andre historier vil komme

Nye historier

Små anekdoter

Ord du må øve på å ta ned

Du føler kanskje de blir feil

Men du vil venne deg til de

Det vil bli på en annnen måte enn du er vant til i dag

Andre ord

Andre historier

Annerledes

Det kan kanskje føles litt rart

Du må bare stole på at det blir riktig

At det har sin hensikt

Du må øve på å gå i ditt stille rom

Ditt stille rom inni deg

 

Du ser henne stå i døråpningen

Som i en portal

En portal av lys

Hun smiler

Hun strekker hendene mot deg

Hun sier velkommen

Du tar et skritt nærmere

Kjenner etter om du er klar

Klar for å gå inn i lyset

Inn i det ukjente

Uten ¨å vite hvor du går

Tør du

Tør du å gå inn i lyset

Har du tilliten som skal til

Til å slippe fornuften og jordkontakten

Du vet at du er på vei

Du aner ikke hvor veien tar deg

Likevel kjenner du dragningen

Du vet at du må dit

Dit der alt er ukjent, men likevel kjent

Det er dit du må

Det er dit sjelen din søker

Den må dit for å bli hel

 

Ja vi forstår det må føles merkelig det hele

Men det går på å lære tillitt

Tillit til ordene

Uten selv å påvirke de

Påvirke de med hjernen din

I dag

14 kommentarer

Siste innlegg