Jeg er en hund, vov vov

Jeg har begynt på mitt nye liv

Livet som hjemmeværende på heltid

Jeg har fått utdelt blanke ark og så mange fargestifter som jeg bare kan ønske meg

Jeg skal skape min egen hverdag

Jeg tror det kommer til å bli veldig bra for meg og min kropp

 

En av de tingene som da er viktig, er at jeg kommer meg ut

Jeg må ut og gå

Jeg har vært passiv for lenge

I og med at jeg har en kropp som kan bevege seg, må jeg bruke den

Derfor skal jeg en tur ut hver eneste dag

Om det så er noen få minutter

I dag møtte jeg en mann på veien som gikk tur med hunden sin

Jeg skulle hatt hund sa han for da måtte jeg ut og gå

Jeg må nok være min egen hund, svarte jeg

Jeg må lufte meg selv

 

Her jeg bor er det svært vakkert

Naturskjønne omgivelser rett og slett

Jeg kan gå fra huset mitt og rett opp i skogen

Jeg trives med å bo på bygda

Et lite tettsted er fint for meg

Det gir mer ro enn å bo i ståket i en by

Det gir nærhet til mine kjente og kjære

I dag var det min tredje tur ut å gå

Jeg gikk litt lenger i dag

Det var en god følelse å være ute

Jeg nyter den følelsen

I dag

Noen vil gjerne fortsette hverdagen slik som før

Mens jeg har tatt på meg luen jeg vant hos Frodith før jul og må ut og lufte meg

Skogen holder på å forberede seg til å våkne opp fra dvalen sin

Jeg gleder meg til det blir grønt. Jeg elsker våren og sommeren når alle fargene kommer og alt våkner til liv

Jeg ser til Åndalsnes, endestasjonen for verdens vakreste togreise, Raumabanen

http://www.visitmr.com/index.php?page_id=3914

Jeg går og forbi Isfjorden skole. Vi har fått en helt ny skole i bygda. Den ble tatt i bruk siste uka før juleferien.

Her går barna i fakkeltog til skolen for å ta den i bruk. Mitt eldste barnebarn er han som jubler mot fotografen. Bildene er lånt fra Åndalsnes Avis


 Flott bygd å bo i, Isfjorden i Rauma kommune, Møre og Romsdal. Helt til høyre starter Romsdalseggen. Den nyeste og veldig populære turmålet i Norge.

http://visitandalsnes.com/

 

12 kommentarer
    1. Så nydelige bilder:) Deilig å komme seg ut, selv for en liten tur. Det trenger jeg også, denne uka har jeg vært helt fastgrodd i sofaen, snart tenker jeg snart også blir jeg bare sittende her:) hehe… Ha en fortsatt strålende dag med dine blanke ark og fargestifter:)

    2. ja det er godt å komme seg ut,det er kaldt men en lyt bare kle seg )) og for hver gang vi går så blir det jo bare lettere og lettere )) mange vakre bilder,ja det er fint i isfjorden har vært der eg ))

    3. Ser fint ut der du bor ja, og bra å komme seg ut å gå litt ….eller mye :)) Fin med lua var du også, har ei fra Frodith jeg også..og bruker den stadig ..og nå er det både kaldt og snø her :)) Lykke til med å fylle dine egne dager…blir nok bra :)) Klem <3

    4. Så herlig uttrykk , jeg må være min egen hund 😀 Jeg også 🙂 Lufter meg selv så det holder, og mer skal det bli 🙂 FIn med lua 🙂

    5. Oi, det var dumt at du må være din egen hund. Men hvis du er av den masete hundetypen, kommer du deg nok ofte ut:) Så flink du er, fine bilder. Jeg må også komme meg på lengre turer, lengre enn de lufteturene mine små hunder vil ha. Har startet er “turlag”, med noen venninner. Vi går en lang tur en gang i uken, uansett vær. Det er deilig. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg