Drømmer er viktige

Drømmer er vikige

De er veldig viktige

Vi mennesker trenger ofte en drivkraft

En lidenskap

Noe som driver oss fremover

Drømmer er nettopp dette

 

Du sier kanskje at mine drømmer blir aldri noe av

Nei, kanskje skal de ikke bli noe av

Det er nemlig ikke alle drømmer som skal bli oppfylt

Vi skal ikke realisere alt vi drømmer om

De skal være en drivkraft for å få oss fremover

Fremover mot den vi egentlig er inni oss

Det er den vi skal finne

Vi skal finne våre sterke sider

Vi skal finne lidenskapen vår

Vi skal finne vår plass på jorden

Våre oppgaver, det vi er her for

 

Når vi drømmer skaper vi gode kjemiske reaksjoner i kroppen

Gode hormoner som gjør oss godt

Hjernen vår vet nemlig ikke at disse ikke er oppfylt

Den fryder seg med de bilder vi skaper av det vi ønsker oss

Hvordan begynte jeg å skrive skal tro

Jeg hadde aldri tenkt tanken

Men jeg elsker å lese

Lesingen brakte med seg en drøm om  å skrive en roman

Den drømmen ble en drivkraft til å ta ordene i bruk

Jeg har ikke gitt ut noe roman

Kanskje kommer det aldri noen roman heller

Det betyr ikke noe som helst

For på veien din, har jeg funnet ordene

Inni meg

 

Så verdsett drømmene dine

Tenk ikke at det er dumt

Tenk ikke at det kommer aldri til å skje

Bare lag deg gode drømmer

Det vil gi deg mange fine opplevelser på veien

Det vil føre deg nærmere stemmen i hjertet ditt

Den stemmen som ikke vil noen noe vondt

Det vil føre deg nærmere kilden inni deg

I dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg