Jeg vet hva alle andre bør gjøre

Jeg vet hva alle andre bør gjøre

Hva de bør mene og hva de bør si

Hva de bør endre

Hva de bør tro

Jeg øser ut gode råd

I øst og i vest

Jeg vet jo det meste

 

Da er det en ting jeg ikke forstår

Hvorfor sier gubben så mye rart

Han sier at jeg burde leve etter det jeg sier til andre

Hva i all verden

Gjør jeg ikke det da

Nei, jeg gjør ikke det

 

Det er jo så mye lettere å se hva andre gjør

Eller ikke gjør

Eller hva de ikke bør si eller mene eller tro

Det er jo jeg som vet best, er det ikke

Her har jeg et konkret eksempel

Jeg lagde syltaflesk i går

Etter eget blogginnlegg

http://lillasjel.blogg.no/1387298216_syltaflesk_hjemmelagd.html

Hva skjer

 

Jeg steker med varmluft og den blir brun på toppen

Stekt liksom

Syltaflesk som er brunet

Har dere sett det noen gang

Står det ikke i oppskriften at man skal ikke bruke varmluft kanskje

Heldigvis ble syltaflesket godt likevel

Man kommer som regel i mål selv om man velger sine egne veier

Man må ikke følge oppskriften til punkt og prikke

Selv ikke egen oppskrift

Hverken når det gjelder syltaflesk eller resten av livet

I dag

20 kommentarer

Siste innlegg