Tilfeldigheter igjen.

Jeg skriver om tilfeldigheter denne uken

http://lillasjel.blogg.no/1441740318_tilfeldigher__hva_er_.html

Jeg kom på en episode til

Den er også ganske så forbløffende for meg

En fredag i september hadde jeg feber igjen, for 4. gang i løpet av 3 mnd

Jeg var sliten og slapp

Når jeg er sånn, da vil jeg helst være hjemme

Jeg en avtale med han jeg bor sammen med

Han skulle  til Ålesund  på jobb,en snartur

Sånn ser det ut i Ålesund

Ålesund

Jeg hadde tenkt å slå meg med dit  en tur

Sitte på kafe og kose meg, komme meg litt ut, for jeg er jo mye hjemme

Det er 12 mil hver vei til Ålesund, så det tar nesten to timer å kjøre

 

Jeg gir beskjed torsdagskvelden at jeg blir ikke med

Jeg er så elendig

Jeg sover til klokka 10 fredag og vi skulle ha reist 11

Formen er like miserabe,l men en stemme inni meg sier at jeg skal dra likevel

Istedetfor å sitte i stolen hjemme, kan jeg sitte i bilen

Jeg blir litt forundret, for det er ikke likt meg, frivillig å dra på tur når jeg ikke er i fom

Jeg ringer likevel gubben og sier jeg kommer til klokka 11

Jeg føler sterkt inni meg at jeg skal dra

Jeg er jo blitt ganske så flink til å følge hjertet

 

I bilen kjennes det ut som det var et riktig valg

Det var litt godt å komme seg ut fra stua likevel

Han setter meg av på kafeen, jeg kjøper meg kake og kaffe og koser meg

Noen minutter

Men jeg er jo så elendig

Det er høyt lydnivå og jeg kjenner det blir verre og verre for meg å sitte der

Han skulle ringe når han var ferdig,, men plutselig ser jeg bilen hans på andre siden av veien

Jeg ser han sitte inni den

Jeg sukker lettet, tar på meg jakka og går ut

Jeg tenker at det sikkert har vært noe med telefonen, så han ikke har fått ringt

Jeg går ut

Der står jeg og venter noen sekunder

 

Plutselig ser jeg en venninne komme gående rett mot meg

Akkurat dit jeg står, uten at hun har sett meg

Hun er den eneste jeg kjenner som bor i Ålesund

Jeg har ikke sett henne på et år

Kjempeoverasket begge to

Det er to stoler utenfor kafeen og vi setter oss ned

Det er kaldt i luften men selvfølgelig sol, akkurat mens vi sitter der

Og hvor er mannen

Nei, selvfølgelig var det ikke han

Jeg skulle bare ut for hvis ikke hadde jeg ikke sett henne

Vi nådde å ha en koselig prat vi to, før gubben ringte

Da funderer jeg på om det var en tilfeldighet at jeg gikk ut akkurat da

Og at jeg i det hele tatt ble med på turen

For når jeg kom hjem, hadde jeg 39,8 i feber, med paracet i magen

Jeg undres

I dag

 

18 kommentarer
    1. For en fin opplevelse du hadde der 🙂 Noen ganger kan man lure på hvorfor ting blir som de blir, og hva det er som styrer oss? Men likevel, så er jeg sikker på at det er en eller annen mening med alt 🙂
      Det med feber er jeg også plaget med. I perioder kan jeg ha feber gjennomsnittlig 20 dager i måneden. Det er veldig plagsomt, og spesielt når man ikke akkurat er i så god form fra før av heller. Men det rare er, at selv om feberen herjer, så klarer jeg stort sett å få noe ut av dagene likevel 🙂 Men ikke hvis feberen nærmer seg 40…da kapitulerer jeg :/
      Ha en fortsatt strålende dag <3

    2. Nei det var nok ingen tilfeldighet. Helt klart. Nå har jeg begynt å se det jeg og, alle tilfeldighetene som slett ikke er noen tilfeldigheter. Og det er så deilig å se det! For man blir så glad og fornøyd 🙂

    3. Eva: Det er ofte feber når det er mye belastning på kroppen, sånn som med både Me og lavt stoffskifte. Gjør man for mye, for man influensaverk og feber. Det var slik jeg endelig forstod at jeg kan ikke jobbe sånn som jeg ønsker det, for kroppen min vil ikke. :)Ha en flott kveld 🙂

    4. Det er absolutt meir mellom himmel og jord, enn me tenkjer på til dagleg. Det var “forsynet,” som dei gamle sa før i tida, som gjorde at du gjekk ut og eit forvarsle at du såg mannen din der ute.

    5. Snakk om tilfeldigheter, men jeg tror samtidig at det var en mening med det…at det ikke bare var en tilfeldighet. Og jammen var det koselig for deg å treffe kjentfolk, hva var oddsen for det liksom? Nei det er mer mellom himmel og jord enn det vi forstår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg