Noen dager

Noen dager er jeg litt målløs

Det er som om ordene forsvinner for meg

Hva sitter jeg her og skriver for

Hva er hensikten

Er det noe vits

Hva er det vi gjør i livet som gir oss verdi

Kanskje jeg av og til tar inn andres motløshet

Jeg gjør nok det

Helt til jeg innser det og får det kastet

Høyreklikk papirkurv, tøm paprikurven

Beklager det der kan jeg ikke samle på

Jeg bestemmer selv hva jeg skal samle på

 

Når man er høysensitiv, tenker og føler man mye

Utfordringen er at det er ikke bare sitt eget

Man trekker og til seg andres tanker og følelser

Er det rart det kan bli kaos

Hva gjør man for å analysere og se hva som tilhører andre

Et tips er hjertemeditasjon

Lukk øynene noen minutter 

Se døren inn til hjertet ditt

Gå forsiktig inn dit og se hva du finner

Er det andre der enn du selv, ja da ber du dem om å gå

Vær høflig hvis det føles riktig

Men vær sint og kast ut noen, hvis det føles rett for deg

Be om at du blir der alene

 

Du kan og gjøre samme øvelsen med det tredje øyet

Første gang jeg gjorde det, ble jeg overasket

I hjertet mitt, var det noen få på besøk

Men i det tredje øye, var det en stor flokk mennesker

Ved å be dem gå, blir det roligere i mitt hode

Du spør deg kanskje hvordan jeg ser dette

Jeg gjør ikke det, jeg bare føler det

Det bare dukker opp i hodet mitt, som en tanke

Som et bilde

Et bilde av mange mennesker

Men nå har jeg bedt dem om å gå

Jeg trenger litt tid alene

i dag

 

 

4 kommentarer
    1. Hei!
      Det er flott at du kan be de gå, og de gjør det. En kan ikke gå rundt og være oppfylt av alle andre hele tiden. En trenger noen pauser innimellom 🙂
      Ønsker deg en god uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg